امام جمعه اسالم در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: رؤسای سه قوه به داد مردم برسند.

امام جمعه اسالم با اشاره به نگرانی مردم از گرانی افسار گسیخته کالا و خدمات، گفت: رؤسای سه قوه به داد مردم برسند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم شهرستان تالش با بیان فضیلت روز دحوالارض به اعمال این روز اشاره کرد و گفت: این روز، روز نزول اولین رحمت الهی به زمین است و هر ساله در این روز خداوند رحمت بی شمار خود را برای بندگان فرو می‌فرستد و شایسته است که این روز را با ذکر و دعا و زیارت و از همه مهمتر تفکر در قدرت پروردگار عالم از این رحمت الهی بهره مند شویم.

باقری با اشاره به بیست و هفتم تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل مبنی بر آتش بس جنگ بین دو کشور ایران و عراق، اظهار کرد: ملت غیور ایران هشت سال جانانه در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق که از حمایت نزدیک به ۵۰ کشور برخوردار بود، ایستاد و ذره‌ای از خاک کشور را از دست نداد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره به تعهدات بین المللی خود متعهد بوده و هست اما دشمنان ما همیشه پیمان شکنی کرده و می‌کنند. درس دفاع مقدس برای ما ایستادگی و مقاومت تا رسیدن به پیروزی بود.

مسئولان زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند

امام جمعه اسالم با گرامیداشت اول ذیحجه روز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج، گفت: این روز، روز بسیار مبارکی است چرا که عقد ازدواج این دو معصوم بزرگوار در آسمان‌ها و توسط خداوند عالم جاری شده است. زندگی که با سادگی و بدون تشریفات آغاز شد و برکات فراوانی مثل حسنین (ع) داشت.

وی با تأکید بر اینکه جوانان با الگوگیری از این ازدواج ساده به فکر تشکیل خانواده و برگزاری مراسم ساده و بی آلایش باشند، افزود: مسئولان از وضعیت جوانان غافل نشوند، آنها برابر قانون وظیفه دارند مقدمات ازدواج، شغل و مسکن جوانان را فراهم کنند که البته با این اوضاع گرانی‌ها ازدواج ساده هم دیگر شبیه یک رؤیا است.

امام جمعه اسالم با ابراز نگرانی از افزایش قیمت کالا و خدمات و با بیان اینکه متأسفانه شاهد گرانی و تورم نامتعارف هستیم، گفت: رؤسای قوای سه گانه دست به دست هم دهند و به داد مردم برسند. متأسفانه شمشیر قانون برندگی گذشته را نداشته و دیگر کسی از گران فروشی و احتکار ترسی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش نهادهای نظارتی بیشتر شود، اظهار کرد: اقدامات تعزیرات حکومتی برای مقابله با گران فروشی‌ها باید قاطعانه باشد.

جوسازی علیه قوه قضائیه توطئه دشمن است

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه متأسفانه گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها به بازار بورس و سرمایه هم سرایت کرده است، افزود: سهام شرکت‌های دولتی که طبق گزارش‌های مالی خود آنها زیانده و تعدیل منفی دارند با شتاب چشمگیری رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید نگرانی صاحب نظران و دلسوزان از رشد حبابی بورس را جدی بگیرید، گفت: این رشد بی حساب و کتاب شاخص و قیمت‌های بورس در جامعه تورم ایجاد می‌کند و امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد. رشد بورس باید معقولانه و بر اساس استانداردهای اقتصادی دنیا باشد.

باقری به برخی جو سازی ها علیه قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: اقدامات محکم و قاطعانه قوه قضائیه با دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها قطعاً عده‌ای را که دست به کار می‌کند تا جلوی راه این حرکت خوب قوه قضائیه سنگ اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض برخی ناآگاه نسبت به صدور احکام اعدام برای برخی مجرمان از همین سنگ اندازی ها است، گفت: مجرم، مجرم است. اقتصادی و امنیتی و سیاسی ندارد. همه مجرمان باید در انتظار مجازات باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.