امام جمعه اراک تأکید کرد: فساد و بی اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است.

خطیب جمعه اراک گفت: فساد و بی اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است چراکه کرونا سلامت جسم ما را به خطر می اندازد ولی فساد ارزش های ما را نابود می کند .

به گزارش جماران، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با بیان اینکه جوانان تحت تاثیر جوسازی های دشمن قرار نگیرند و در راه صحیح که راه امام، رهبری و امثال شهید مطهری است، حرکت کنند، افزود: هر کس خواهان رستگاری است در صراط مستقیم حرکت کرده و خود را برای حضور در پیشگاه خداوند آماده کند.

وی افزود: هرچند در این راه ممکن است به درجه مقربان نرسیم، اما تلاش کنیم که به اندازه خودمان مورد عنایت خدای متعال و رسول او قرار بگیریم.

دری نجف آبادی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی اقشار که در مسیر مبارزه با کرونا تلاش می کنند، اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود یک ضرورت است و با توجه به اینکه این بیماری دوران کمون دارد، ممکن است بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی میزان شیوع آن را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: باید کمک کنیم که کادر درمان فشار بیش از حدی را متحمل نشوند، گرچه نمی توان امور جامعه بویژه امور اقتصادی را تعطیل کرد ولی باید اصول بهداشتی را رعایت کرد.

وی افزود: استان مرکزی در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور دومین استان درگیر بود ولی تلاش مردم و مسئولان باعث شد بیماری را کنترل کنیم و باید این شرایط حفظ شود و حداقل ها در این مسیر رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه کسب و کارها را نمی توان تعطیل کرد چون اقتصاد فلج می شود، اظهار کرد: در این شرایط باید به گونه ای عمل کرد که در عین فعالیت اقتصادی، بیماری شیوع و رشد پیدا نکند و در عین رعایت پروتکل های بهداشتی با غیرت دینی و اسلامی در جهت حرکت و رشد اقتصادی اقدام شود.

دری نجف آبادی گفت: کسانی که زمینه بیماری دارند بیشتر رعایت کنند، چون بهبودی آنها سخت تر است و در صورت ابتلا حتما باید در مراکز درمانی بستری شوند و این شرایط کار کادر درمان را بیشتر و سنگین تر می کند.

وی افزود: آثار سفرهای دو تا سه هفته قبل امروز در تعداد بالای مبتلایان قابل مشاهده است، پس باید از سفر و برگزاری مراسماتی همچون عروسی و عزا پرهیز شود.

وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت گفت: زیارت امام رضا(ع) هرچند از راه دور در این ایام نورانی توصیه شده است. از امام جواد(ع) روایت شده است که زیارت ایشان افضل از زیارت امام حسین(ع) است.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت حجاب و عفاف گفت: در سال ۱۳۱۴ مردم در مسجد گوهرشاد برای اعتراض به کشف حجاب جمع شدند و رضاخان دستور کشتار آنان را صادر کرد و پنج هزار نفر در این واقعه کشته شدند.

وی یکی از دستاوردهای بزرگ‌ انقلاب را احیای حجاب و عفاف دانست و گفت: دنیای غرب به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری است.

وی اظهار کرد: اسلام برای خانواده، اخلاق و عفاف ارزش بسیاری قائل است .یکی از دلایل عظمت حضرت یوسف(ع) عفاف ایشان است، همچنین قرآن در خصوص حضرت مریم(س) و عظمت ایشان نیز بسیار سخن گفته و بر عفاف و حیای ایشان تاکید کرده است چراکه برای دامان پاک ارزش قائل است و نمی خواهد اخلاق جاهلیت و فساد و منکرات، انسانها را آلوده کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه افتخار می کنیم‌که انقلاب اسلامی فرهنگ عفاف و اخلاق و خانواده را در جامعه ما احیا کرد، افزود: شخصیت زن و مرد وابسته به اخلاق و عفت و دین باوری است و این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: این سرمایه ها که با خون شهدا و بزرگان دین حاصل شده باید قدر دانسته شده و حفظ شود و همگان چشم و دل و دامان و رحم پاک را مورد توجه قرار دهند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.