امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: از مجلس انتظار داریم فقر، بیکاری، گرانی، نرخ بالای دلار و طلا را حل کند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مجلسِ یازدهم یکی از انقلابی ترین و مومن ترین مجالس بعد از انقلاب است که انگیزه بالایی برای حل مشکلات دارد. در این مجلس جوانان هم حضور پررنگی دارند. از مجلس انتظار داریم فقر، بیکاری، گرانی، نرخ بالای دلار و طلا را حل کند. 

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، اظهار کرد: در قرآن آمده که ای اهل ایمان تقوای الهی پیشه کنید و همراه راستگویان باشید. کسی که به مردم وعده های غیرواقعی می دهد در دل مردم جایی ندارد.

وی با بیان اینکه به وسیله عدل است که آسمان ها و زمین روی پای خودشان می ایستند، افزود: میلیون ها کهکشان هستند که هر کدام میلیون ها منظومه شمسی دارند. تعداد کرات بر ما معلوم نیست و این عظمت خداوند را نشان می دهد. چرا میلیاردها سال است که این نظم همچنان ادامه دارد که به اعتقاد دانشمندان به دلیل عدل موجود در جهان است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در بدن انسان تمام اعضای بدن روی اندازه خودشان خلق شده اند که بر اساس عدل است. تمام این سیستم عجیب از برکات خلقت بی نظیر خداوند است و خدایی که جهان را بر اساس عدل آفریده است از کسانی که عدل را زیر پا می گذارند نمی گذرد. 

میردامادی ادامه داد: امروز واقعا مکتب قرآن و علی بن ابیطالب(ع) در دنیای اسلام حاکم است؟ نبود امکانات ازدواج و داشتن ثروت های بی حساب چه معنایی دارد. وقتی طلا و سکه اینقدر گران است جوانان حتی نمی توانند حلقه ازدواج بخرند. اگر مسئولان نمی توانند مشکلات را حل کنند به وضوح بگویند.

وی تصریح کرد: برخی هنوز می گویند با آمریکا و با اروپا کنار بیایید. سیاستمدارانی داشتیم که می گفتند موشک برای چه می خواهیم. اگر این موشک ها را نداشتیم یک ساعت به ایران اسلامی امان نمی دانند. به برکت همین قدرت است که کشتی های ایران به راحتی در دریاها حرکت می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن هیچ قدرتی ندارد و دنیایی که با ویروس کرونا به زانو درآمده است پس چرا سلاح های قدرتمند به دادش نمی رسد. این امر نشان می دهد بشر چقدر ضعیف است.

میردامادی افزود: شهادت امام جواد(ع) را در پیش داریم که در سال ۲۲۰ قمری رخ داد. ایشان در سن ۷ سالگی به امامت می رسند، اما این امام در مناظره های مختلف پیروز شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مجلس یازدهم شنیدنی بود. ایشان گفتند که مجلس جدید برای مردم باید امید بخش باشد. مردم با درصد قابل قبولی پای صندوق های رای آمدند و نمایندگان خود را در مجلس انتخاب کردند و تبلیغات دشمن ناکام ماند. 

وی افزود: مجلسِ تشکیل شده یکی از انقلابی ترین و مومن ترین مجالس بعد از انقلاب است که انگیزه بالایی برای حل مشکلات دارد. در این مجلس جوانان هم حضور پررنگی دارند. از مجلس انتظار داریم با همکاری قوه قضاییه مشکلات کشور را حل کند. فقر، بیکاری، گرانی، نرخ بالای دلار و طلا از مشکلات عمده ای هستند که مجلس باید حل کند. 

میردامادی گفت: فاصله طبقاتی بالا است. تنها کشوری هستیم که خداوند تمام منابع طبیعی را در اختیار ما قرار داده است و مغزهای متفکری داریم که به درستی از آنان استفاده نمی کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نکته دیگر در فرمایشات مقام معظم رهبری مشکل کرونا بود. ایشان فرمودند وقتی عده ای به مسایل بهداشتی توجه نمی کنند بنده از کادر درمانی خجالت می کشم. چرا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنیم و این دستور رهبری است که تمام اصول بهداشتی رعایت شود.

وی اظهار کرد: ایشان فرمودند هر دولتی باید تا آخر به کار خود ادامه دهد و باید امانتدار باشد. 

میردامادی خاطرنشان کرد: عده ای می گویند چرا صدای مراجع از این گرانی ها و گرفتاری های مردم بلند نمی شود. مگر صدای مراجع به کجا می رسد؟ بنده چند مرجع می شناسم که در خصوص مشکلات موجود صحبت کردند اما متاسفانه توجه نشد. مردم نباید دعا و توسلات را فراموش کنند تا به تدریج مشکلات حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.