به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، سردار شاهرخی فرمانده سپاه قزوین، فاطمه محمد بیگی منتخب قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ یک قدرت اجتماعی بزرگ است که به سرعت شکل می‌گیرد و در ایران این فرهنگ مبتنی بر آموزه‌های دینی، رهبری و مردم است که دستاوردهای ارزشمندی دارد.

وی بیان کرد: به دلیل غنای فرهنگی کشورمان اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا شکل گرفته و با مشارکت گروههای مختلف مردم شاهد دستاوردهای خوبی در انسجام وحدت جامعه بوده ایم.

نعمت اللهی تصریح کرد: مساجد به عنوان کانون‌های مهم فرهنگ دینی پس از ویروس کرونا دچار مشکلاتی شدند که بلافاصله ما ورد کردیم و اعلام شد مسجد تعطیل نیست بلکه تجمع در آن ممنوع شده لذا رویکردهای خود را تغییر دادیم تا فعالیت فرهنگی دچار توقف نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: البته هر تصمیمی که توسط ستاد کرونا اتخاذ شد ما هم آن را اجرا کردیم و خود را ملزم به اجرا دانستیم و هماهنگی کاملی با دستگاه‌ها داشتیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۲۱۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده که ۱۰ درصد آنها خیلی فعال بودند که اکثر آنها پای کار آمدند و در طرح کمک مومنانه مشارکت جدی داشتند.

جمع آوری ۵ میلیارد تومان کمک مردمی توسط هیئت‌های مذهبی

حجت الاسلام نعمت اللهی یادآور شد: با کمک هیئت‌های مذهبی حدود ۵ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی تهیه شده که هر بسته ۳۰۰ هزار تومان ارزش دارد و توزیع آن در ماه رمضان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در شهر قزوین هم ۶۵۰۰ بسته معیشتی تهیه شده و در کنار بسته‌های فرهنگی در میان نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا توزیع می‌شود.

نعمت اللهی اظهار داشت: باید از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای توزیع کمک‌های مومنانه بیشتر استفاده شود تا این کار سرعت یابد.

وی گفت: ر این ایام که تجمع در مساجد ممنوع بود شبکه تبلیغ ما به صورت جدی وارد عر صه شد و برنامه‌های مذهبی در فضای مجازی پیش بینی شد و در کنار آن اعزام روحانی به برخی مناطق ه داشتیم تا پاسخگویی به سوالات صورت گیرد و ارتباط مردم با روحانیت قطع نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در ۱۵ منطقه آُسیب پذیر استان هم کارهای تبلیغی در فضای مجازی ادامه یافته و بدون تجمع سعی شد تا کارهای فرهنگی و دینی متوقف نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.