به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر شنبه در دیدار مهرعلی حق‌گویان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: اینکه مردم ما دارای باورهای دینی و اهل بیتی هستند، جامعه ما را نسبت به جوامع دیگر متمایز کرده است و این تمایز می‌باید در تمام بخش‌های کشور دیده شود.

وی افزود: قطعاً در تمام کشورها سیستم کمک به نیازمندان وجود دارد اما آن چه در نظام دینی و اسلامی بر آن تأکید شده است، توجه به موضوع کرامت افراد است و همه کمک‌ها و حمایت‌های معیشتی می‌باید به ارتقای جایگاه کرامت منتهی شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه صرف کمک‌های مادی هیچگاه هدف نیست، خاطرنشان کرد: در متون دینی تأکید شده است که بالاترین درجه انسانی و هدف آموزه‌های دینی، رساندن انسان به جایگاه والای کرامت است و به همین خاطر کمک‌های مادی نمی‌تواند هدف قرار گیرد، بلکه وسیله‌ای برای تحقق این هدف مهم الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعتمادسازی در حوزه کاری کمیته امداد را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تلاش کنید تا در تمام بخش‌های کمیته امداد، اعتماد عمومی را ارتقا دهید چرا که یکی از اصول مهم موفقیت در حوزه کاری شما، جلب اعتماد مردم است.

وی به موضوع زکات و انفاق اشاره کرد و گفت: مردم برای موضوع زکات و انفاق اهمیت بسیار زیادی قائل هستند اما مشارکت بیشتر جامعه در این امور، نیازمند زمینه‌سازی بیشتر از سوی مسئولان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.