عیدعلی کریمی روز چهارشنبه در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین که به مناسبت روز جهانی کارگر انجام شد، افزود: به عنوان نمونه کالایی که امروز قیمت تمام شده آن سه هزارتومان است، در فروشگاه‌ها با قیمت پنج هزارتومان به فروش می‌رسد و در آخر ۵۰۰ تومان تخفیف می‌دهند که لازم است با تشکیل کمیته‌ای روی نرخ محصولات کارخانجات نظارت کرد.

وی با بیان اینکه معتقدیم قدرت خرید کارگران نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: اگر مسؤولان سری به بازار زده باشند می‌بینند که قیمت حبوبات و کالاهای اساسی در بعضی موارد بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

کریمی تاکید کرد: افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران مورد پذیرش این قشر نیست و در شرایطی که نرخ تورم ۴۱ درصد است، کارگر با اینکه کار می‌کند اما همچنان فقیر می ماند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین تصریح کرد: نباید وضعیت به گونه ای باشد که یک کارگر ۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشد اما دریافتی برخی مدیران ۳۰ میلیون تومان باشد.

کریمی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال باید روی کیفیت کالاها متمرکز شد و از واردات کالاها جلوگیری کرد، امروز انتظار ما این است که فروشگاه‌هایی هدف مردم قرار گیرند که به عرضه کالاهای داخلی مشغولند.

این فعال کارگری به امنیت شغلی کارگران در کارخانجات قزوین اشاره کرد و گفت: اگر امنیت شغلی و دستمزد کارگر لحاظ نشود، کارگران هرگز با آسودگی خاطر نمی‌تواند کار کند که لازم است روی قراردادهای کارگری بیشتر نظارت کرد.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه مدیران شایسته‌ای برای برخی کارخانجات قزوین انتخاب نمی‌شوند،چون اگر مدیران تولید ما آموزش دیده نباشند نمونه آن می‌شود واحد تولیدی با سابقه ای مانند کنتورسازی که همچنان با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: بیش از ۱۰ هزار کارگر استان به علت شیوع بیماری کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند و حدود یک هزار نفر آنها به دلیل مشاغل دستفروشی و نبود پوشش بیمه نمی‌توانند هیچ مبلغی دریافت کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: بازنشسته های استان نیز هنوز بلاتکلیف هستند و معلوم نیست حقوق آنها تا چه اندازه باید افزایش یابد، این درحالی است که همسان سازی حقوق بازنشستگان عملی نشده است و این موضوع می‌طلبد که از استان قزوین مطالبه گری مناسبی از سوی مسؤولان صورت پذیرد.

این فعال کارگری یادآور شد: امروز ما کارگران استان به صدا و سیما انتقاد دارند و معتقدیم صدای کارگران در آن شنیده نمی‌شود و بارها تقاضای برگزاری میزگرد در صدا و سیما داده‌ایم که با حضور دولت و کارفرما مشکلات معیشتی بررسی شود، اما صدا و سیما موافقت نکرده است.

نمایندگان تشکلات کارگری استان قزوین نیز در این نشست هرکدام به بیان مشکلات تخصصی قشر کارگر پرداخته و خواهان توجه ویژه به این قشر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.