لطفعلی چراغپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، وسعت مراتع شهرستان کوهرنگ را ۲۸۰ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: با بررسی انجام شده، حدود نیمی از مراتع این منطقه غنی و از پوشش علوفه مطلوبی برخوردار است که باید با همکاری عشایر این پوشش نسبی حفظ شود.

وی، زمان ورود عشایر به استان و شهرستان کوهرنگ را ۲۵ اردی‌بهشت اعلام و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع در حال رشد، از کوچ زودهنگام عشایر که همه ساله حدود ۶۵ هزار نفر از جمعیت عشایری با بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سبک در مراتع ییلاقی این شهرستان مستقر می‌شوند، جلوگیری می‌شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهرنگ از نبود تعادل بین مرتع و دام در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد:با برآورد کارشناسان منابع طبیعی استان، نسبت دام به مرتع در منطقه بیش از ۳ برابر است که این امر تخریب و فقیر شدن پوشش گیاهی مراتع را در پی دارد.

چراغپور، با اشاره به رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربعی از اراضی ملی این شهرستان، افزود:  با تلاش ماموران یگان حفاظت نهال‌های غرس شده غیرمجاز در این اراضی جمع‌آوری شد.

به گفته وی، در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به ‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تخریب انفال، این اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.