به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان منابع طبیعی شهرستان گناوه افزود: باید خطرات و پیامدهای نامطلوب لطمه وارد کردن به منابع طبیعی و محیط زیست به مردم گوشزد شود.
وی گفت: دین مبین اسلام برپایه اخلاق استوار است و ما باید خود را امانت دار منابع طبیعی بدانیم و از آن حفاظت و به آیندگان بسپاریم.
امام جمعه ریگ با اشاره به اهمیت درختکاری و جایگاه منابع طبیعی در قرآن و روایات ائمه اطهار(ع)، اظهارکرد: هدیه ماندگار خداوند به انسان های مسئولیت شناس درختان است.
وی افزود: عوامل متعددی در حفاظت و توسعه پایدار منابع طبیعی و محیط زیست نقش آفرینی می کنند که عامل مدیریتی، رعایت مسایل فنی و اصول و مبانی مهندسی منابع طبیعی، ترویج فرهنگ حفاظت و آموزش از مهم ترین آنهاست.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: اجرای برنامه های حفاظت از منابع طبیعی و توسعه درختکاری و فضای سبز با مشارکت اقشار مختلف مردم از اهداف برنامه های اصلی این اداره است.
غلامحسین کرمی افزود: این اداره اقدام های خود را در 2 جنبه کلی توسعه طرح های منابع طبیعی مانند بیابان زدایی، مرتعداری، آبخیزداری، جنگلکاری، جنگلداری و حفاظت از زمین های منابع طبیعی دنبال می کند.
وی گفت: در حوزه مدیریتی و حفاظت از زمین ها نیز سعی داریم در صورتیکه در اثر اجرای مقررات منابع طبیعی، بخشی از زمین های کشاورزی که در نقشه های منابع طبیعی قرار گرفته، اصلاح و به مردم بازگردانده شود.
کرمی افزود: در 10 سال اخیر حدود 6 هزار هکتار از اراضی در کمیسیون های تعیین تکلیف زمین های اختلافی به عنوان مستثنیات قانونی مردم تشخیص داده شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بیان کرد: این اداره تمام تلاش خود را معطوف به مقابله با تصرف غیرقانونی زمین ها و حفظ حقوق بیت المال بکار بسته است.
بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.