ابراهیم مبارک‌قدم روز شنبه در نخستین جلسه شورای تامین مسکن در سال ۹۹ استان قزوین اظهار داشت: شهریور پارسال دولت سیاست و آیین نامه‌های مربوط به طرح اقدامی ملی مسکن را تعیین و آن را برای اجرا، ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف در راستای اجرای این طرح دهک‌های متوسط و پایین تشخیص داده شده و برای دهک‌های مورد حمایت برخی نهادها نیز تحت عنوان مسکن محرومان، زمین رایگان و یارانه‌های دولتی پیش‌بینی شد.

این مسوول با بیان اینکه سهم استان قزوین در این طرح ملی، ۹ هزار و ۴۸۱ واحد در نظر گرفته شد: افزود: در مرحله نخست، پس از ثبت نام مرحله اول برای یک هزار و ۹۴۵ واحد اعلام آمادگی کردیم و ثبت نام‌ها نیز از طریق سامانه اینترنتی به انجام رسید.

به گفته وی، از ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکن طرح اقدامی ملی در سطح استان تاکنون برای پنج هزار و ۶۹۳ واحد برنامه‌ریزی شده و سه هزار و ۷۸۸ واحد دیگر نیازمند بررسی و تامین زمین هستند.

مبارک‌قدم با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهر استان، تاکید کرد: برای مرحله نخست اجرای این طرح ۲۵ هکتار زمین در مناطق شهری مورد نظر تعیین شده که ۲۲ هکتار آن به ناحیه شهری مهرگان برای احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی، اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی سه تفاهم نامه همکاری با کارگزار طرح ( بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، معاونت عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و زمین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منعقد شده است.

۲۲۲ خانه سازمانی دولتی در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۲ خانه سازمانی تحت مدیریت این اداره کل در سطح استان وجود دارد که ۹۷ واحد آن براساس قوانین موجود قابل فروش بوده که بایستی تا سال ۹۲ به فروش می‌رسیدند.

به گفته وی، از مجموع خانه‌های قابل فروش در حال حاضر ۱۴ واحد خالی و ۲۱ واحد نیز فاقد قرارداد می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.