اصغر گونجی شامگاه دوشنبه و پس از نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای طرح ملی اقدام مسکن، قرار شد اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تامین زمین مورد نیاز برای این نهاد اقدام و سپس عملیات اجرایی آن از سوی بنیاد مسکن آغاز شود.

وی ادامه داد: با انجام مراحل ثبت نام و تایید شناسایی متقاضیان، قرار شد در فاز نخست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین طی ۲ هفته آینده نسبت به تامین زمین برای ۷۴۵ واحد در شهرهای آبیک، بویین زهرا ، تاکستان، محمودآباد، اقبالیه و اسفرورین برای بنیاد مسکن اقدام به عمل آورد.

به گفته وی، پس از تامین زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انتخاب پیمانکاران و انبوه سازان مورد صلاحیت، اقدام به اجرای این طرح خواهد کرد.

گونجی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات این طرح، بانک مسکن به عنوان بانک عامل معرفی شده، تصریح کرد: سقف تسهیلات این طرح به غیر از مرکز استان، ۷۵۰ میلیون ریال برای هر واحد خواهد بود و آورده متقاضیان نیز در مرحله نخست ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه متقاضیان ما در این مرحله شناسایی شده‌اند، با تامین زمین مورد نیاز بلافاصله عملیات عمرانی ساخت این واحدها آغاز و صاحبان واحدها نیز همزمان به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات تخصیص داده شده، معرفی می‌شوند.

طرح ملی اقدام مسکن جهت خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر و متوسط سال گذشته از سوی دولت مطرح و سهم استان قزوین نیز ۲ هزار واحد تعیین و برای امسال نیز برنامه‌ریزی برای سه هزار واحد از سوی اداره راه و شهرسازی قزوین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.