علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته ذیل شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، افزود: گزارش هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی دستگاه‌های ذیربط باید به شورای مسکن اعلام و افراد متخلف علاوه بر معرفی به مراجع قضایی، به شورای تخلفات اداری نیز ارجاع داده شوند.

وی یکی از مشکلات موجود شهرداری‌ها را وجود ساخت و سازهای صورت گرفته در اراضی قولنامه‌ای دانست و اظهار داشت: با توجه به این مساله و اینکه برای چنین ساخت و سازهایی نمی‌شود سند صادر کرد، در گذشته دستورالعملی مبنی بر ارسال این نوع پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۵ بود که برای برخی از آنها تصمیمات لازم صادر می‌گردید.

به گفته وی، شهرداری‌های استان برای آن دسته از پرونده‌های قولنامه‌ای که مشکل حادی ندارند، می‌توانند تا اطلاع ثانوی آنها را به کمیسیون ماده ۵ ارسال تا در جلسات مطرح و تصمیمات لازم اخذ شود.

فرخزاد با اشاره به مشکل اراضی باغ عمران شهر اقبالیه، اظهار داشت: در عین حالی که اداره کل راه و شهرسازی سهم ۱۰ درصدی خود از اراضی ۱۱۴ هکتاری این مجموعه را باید به شهرداری واگذار کند، شهرداری نیز باید تمام تلاش خود مبنی بر جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای صورت گرفته در اکبرآباد را به انجام برساند تا از توسعه آن جلوگیری به عمل آید.

بیشترین اراضی قولنامه ای استان قزوین مربوط به شهر اقبالیه است

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این جلسه گفت: اقبالیه در حوزه سند رسمی یکی از شهرهایی است که بیشترین اراضی قولنامه‌ای را به خود اختصاص داده و از نظر ساختار اجتماعی نیز شهری است که از ابتدا این مساله در آن جا افتاده است.

وی به مشکلات موجود در حوزه باغ عمران این شهر پرداخت و تصریح کرد: مساله سهم ۱۰ درصدی اراضی این محدوده به شهرداری باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیگیری و روند اداری آن انجام شود، ضمن آنکه این اداره کل آمادگی خود را برای ایجاد زیرساخت‌های آن با مشارکت شهرداری را نیز دارد.

در ادامه این جلسه شهرداران سه شهرستان استان شامل محمودآباد، کوهین، رازمیان، معلم کلایه، سیردان، بویین زهرا، شال، دانسفهان، سگزآباد، ارداق، تاکستان، اسفرورین، ضیاءآباد، خرمدشت و نرجه برای بیان مشکلات و ارایه راهکارهای موجود در جلسه کمیته ذیل شورای مسکن حاضر بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.