به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی کمیته‌های هفت گانه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا روز سه شنبه در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه با تقدیر از تلاش کادر پزشکی و همراهی مردم و اصناف اظهار داشت: خوشبختانه شرایط به سمت بهتر شدن اوضاع پیش می‌رود و روند نزولی را طی می‌کنیم و امیدواریم سرعت مهار بیماری بیشتر شود.

وی بیان کرد: البته این روند نزولی ناپایدار و شکننده است و اگر اصول بهداشتی در ادارات، صنوف، حمل و نقل و عموم مردم رعایت نشود دچار چالش می‌شویم.

حبیبی تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳ فروردین آغاز شده باید اقداماتی صورت گیرد تا به هدف برسیم و در این راستا ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهرها تا ۳۰ فروردین ادامه دارد.

مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌ها، بوستان‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی همچنان تعطیل و هر گونه تجمع رسمی و غیر رسمی، اماکن زیارتی و نماز جمعه تعطیل است.

وی بیان کرد: ادارات و سازمان‌ها و نهادها باید فعالیت خود را با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام دهند تا مشکلاتی نداشته باشیم.

ثبت نام ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه سلامت

حبیبی در ادامه گفت: در استان قزوین بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی وارد سامانه شدند و ثبت نام کردند که در کشور در ردیف استان‌ها پیشرو هستیم اما باید مراقب باشیم فعالیت اصناف با رعایت کامل مسائل بهداشتی باشد در غیر این صورت مجبور هستیم برخورد قانونی کنیم و واحدها تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: چون سلامت مردم مطرح است هر واحد صنفی و صنعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند بدون اغماض تعطیل خواهد شد تا بیماری گسترش نیابد.

حبیبی اضافه کرد: رؤسای اتحادیه‌ها باید آموزش ببینند و و آن را به اصناف منتقل کنند تا هر فردی خودش مسائل بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کند تا مردم آسیب نبینند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: برخی از اصناف کم خطر که پس از ثبت نام وارد فعالیت شده اند به اصول بهداشتی بی تفاوت هستند یا ابعاد آن را نمی‌دانند که این موضوع نگران کننده است و تیم‌های گشت و بازرسی باید وارد کار شوند و هر واحی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرد تذکر داده و یا
تعطیل کنند.

وی گفت: متأسفانه این گونه تصور شده که روال زندگی عادی شده و برخی اهمال می‌کنند که این وضعیت نگران کننده است و رعایت بهداشت در برخی اصناف بسیار ضعیف است که انتظار داریم گشت‌های بازرسی در این زمینه جدیت بیشتری کنند.

حبیبی اظهار داشت: تیم‌های بازرسی نباید اغماض کنند چون رعایت بهداشت مطالبه مردم است و لازم است با جدیت برخورد کنیم و از دستگاه قضائی هم می‌توانیم اختیار تام بگیریم تا بسرعت با موارد غیر بهداشتی برخورد شود.

وی بیان کرد: همه باید بهداشت را رعایت کنند چون خانواده‌هایمان در خطر است و از دانشگاه علوم پزشکی هم درخواست می‌کنیم با همکاری فرمانداری قزوین، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی، پایش و نظارت را جدی بگیرند.

حبیبی اضافه کرد: وقتی مردم به نظارت‌های ما اعتماد کرده اند ما هم باید پاسخ منطقی دهیم و اجازه ندهیم با بی تفاوتی و اهمال برخی طرح‌های اجرا شده به نتیجه نرسد.

وی اظهار داشت: هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها در حوزه فاصله گذاری هوشمند نیست و تلاش می‌کنیم مصوبات آن به طور کامل اجرایی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: واحدهای تولیدی مکلف هستند اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی را تأمین کنند و محل کار هم ضدعفونی شود تا کارگران آسیب نبینند اما باید نظارت دولتی هم تقویت شود لذا از سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی
درخواست می‌کنیم وارد کار شوند و بر فعالیت واحدهای صنعتی نظارت کنند.

وی اضافه کرد: اخیر شنیده شده برخی مدیران واحدهای صنعتی به کارگران گفته اند بروند کارت سلامت بگیرند و سی تی اسکن برای تست سلامت خود انجام دهند که این کار اصلاً منطقی نیست مشکلات زیادی برای کادر درمانی ایجاد می‌کند و بیمارستانها شلوغ می‌شود ولی اگر کسی اصرار دارد می‌تواند این کار را با همکاری بخش خصوصی انجام دهد.

حبیبی اظهار داشت: تولید ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی در استان در حد قابل قبولی است و کمبود خاصی نداریم و در توزیع، کیفیت کالا و قیمت مشکلاتی داریم که باید به سرعت برطرف شود.

اقلام بهداشتی بین ادارات توزیع می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: تصمیم گرفته شده با کمک سازمان بسیج ادارات اقلام بهداشتی به صورت متمرکز میان کارکنان دولت توزیع شود و در این زمینه نگرانی نداریم.

وی با اشاره به فعال شدن برخی اصناف و احتمال افزایش تقاضا گفت: در این شرایط شاید برخی سو استفاده کرده و قیمت کالاهای خود را افزایش دهند که ضروری است نسبت به کنترل بازار و قیمت‌ها با جدیت وارد مأموریت شد.

حبیبی یادآور شد: دولت همچنین برای بخشی از اقشار آسیب پذیر مانند رانندگان و دست فروشان بسته‌های حمایتی را پیش بینی کرده تا کسانی که شغل خود را از دست داده اند کمک‌هایی دریافت کنند تا بخشی از آسیب‌ها جبران شود.

وی در مورد برگزاری رزمایش مومنانه هم گفت: این پویش خداپسندانه با حضور مردم زیباتر می‌شود و با تعیین حساب مشترک نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی مردم اقدام خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.