هوشنگ محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان آنکه در روزهای جاری به واحدهای صنفی و کسبه‌ای که اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده‌اند تذکر مبنی بر عدم فعالیت داده شده است، از برخورد قانونی با متخلفین این طرح در صورت مشاهده هرگونه بازگشایی خبر داد.

وی اظهار کرد: درباره اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در روزهای ابتدایی سال ۹۹، طرح کشیک نوروزی در کل استان در کنار طرح مقابله با کرونا در حال اجرا است.

محمدی افزود: اهم مأموریت اصلی ما در این ایام رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشتی مورد نیاز مردم برای مبارزه با کرونا است که در صورت شناسایی انبارهای احتکار و توزیع اقلام سلامت از قبیل ماسک و ژل‌های ضدعفونی توسط دستگاه‌های کاشف همگی اقلام به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تصویب ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی در بازار، گفت: در همین رابطه گشت مشترکی به همراه اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، پلیس اماکن و پلیس امنیت اقتصادی استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت در بازار صورت گرفته است که نتیجه آن منجر به اعلام اخطار به مالکان صنفی مبنی بر تعطیل کردن فروشگاه‌هایشان شد تا در راستای ریشه کن شدن این بیماری در کشور واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

به گفته‌ی محمدی بنا به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای فروشگاهی تعیین شده، در صورت مشاهده فعالیت واحدهای صنفی در بازار؛ با این واحدها برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت ادامه فعالیت برای اصناف متخلف موضوع به منزله تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی مردم تلقی شده و پرونده‌ای به دلیل سرپیچی از قوانین جاری کشور، تشکیل و پس از بررسی و رسیدگی در تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل تکمیلی تحویل مقامات قضائی خواهد شد.

محمدی از آحاد مردم شریف استان درخواست کرد: نسبت به قوانین احترام بگذاریم و از خانه‌های خود خارج نشویم تا با یک اتحاد و عزم ملی بر این بیماری غلبه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.