به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی در سخنانی با اشاره به آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان لرستان، گفت: از مجموع هزار و ۸۳۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا، نمونه آزمایش ۶۸۰ نفر مثبت بوده و متأسفانه ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

۲۳۶ بیمار بستری هستند

وی، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، گفت بیمارستان شهدای عشایر به این موضوع تعداد ۷۴۰ تخت اختصاص داده است، در حال حاضر ۲۳۶ نفر بستری هستند و حدود ۵۰۰ تخت «آنکارد» و آماده داریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در خصوص تعداد تخت‌های «icu»، گفت: در حال حاضر ۵۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۵۵ تخت دیگر داریم که آمادگی ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارند.

ثمینی، خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲۰ تخت نقاهتگاهی برای مراقبت‌های پس از ترخیص و احیاناً افرادی که مشکوک هستند و لازم است تحت مراقبت باشند، تدارک دیده شده است.

همکاری مطلوب مردم در اجرای تصمیمات ستاد مدیریت کرونا

وی، در ادامه با تقدیر از مردم فهیم استان، گفت: اکثر مردم با فرهنگ بالا با موضوع برخورد کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: در این راستا اماکن تجمعی به هر شکلی باید کاهش پیدا کند.

ثمینی، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس، چرخه نیروی انسانی است و این امر بیشتر در تجمعات اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به ظهور دیر هنگام علائم نهایی بیمار و انتقال سریع ویروس، گفت: به همین منظور از اصناف خواهش کردیم که با همکاری لازم، این چرخه انتقال را محدود کنند که کسبه محترم با همکاری خوب، این چرخه انتقال را محدود کردند و جای تشکر دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، خاطرنشان کرد: استان لرستان در زمینه کرونا به مرحله هشدار رسید، در عین حال طرح غربالگری به موقع و به خوبی در استان اجرا شد و با اجرای این طرح و جداسازی افرادی که به نوعی مشکوک بودند و افراد خود معرف، توانستیم شناسایی‌های لازم را داشته باشیم.

ثمینی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمان استان لرستان که در صفوف مقدم خدمت رسانی به بیماران هستند، گفت: همه تلاش می‌کنیم که روند افزایش بیماری را کنترل کنیم و بخش اعظمی از این فرایند به دست مردم است.

انجام ۴۹ هزار بازرسی از واحدهای تجاری

وی در ادامه با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: این طرح از ۸ فروردین ماه شروع شده و بر اساس آن از ورود افراد غیر بومی به شهرهای مختلف جلوگیری می‌شود، برای اجرای این طرح در استان لرستان ۲۱ نقطه شناسایی شده که با تعداد ۱۲۰ نیروی پلیس در سه شیفت موضوع کنترل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ایجاد سه ایستگاه سنجش سلامت با ۱۷۱ نفر پرسنل در سه شیفت کاری، گفت: تا کنون سرنشینان ۱۷ هزار و ۹۷۴ خودرو غربالگری شده اند.

ثمینی در خصوص برخورد قانونی با متخلفین، گفت: اگر کسانی مقاومت کنند اعمال قانون شده و خودروی آنها توقیف و اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی انجام خواهد شد، همچنین سایر هزینه‌های پارکینگ و خلافی‌های اتومبیل نیز دریافت می‌شود.

وی در خصوص واحدهای تجاری نیز، گفت: خیلی از اصناف به طور داوطلبانه همکاری کرده‌اند، اما در خصوص اصناف غیرضروری که موجبات تجمع را ناخواسته ایجاد کرده‌اند، هشدارهای لازم به آنها داده شده است، در این زمینه تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۰ مورد بازدید در استان به عمل آمده است، تعداد دو هزار و ۵۳۰ واحد پلمپ شده، هزار و ۳۸۰ مورد اخطاریه صادر شده و از متخلفین تعهد کتبی اخذ شده است.

مشکل کمبود ماسک در این هفته حل می‌شود

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان، گفت: خوشبختانه با رعایت مردم عزیز، عدم مسافرت و در خانه ماندن، از تاریخ هشتم که اعمال دستورالعمل جدید را داشتیم تا روز جمعه، ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت را در استان داشته و همچنین تا روز گذشته ۱۰ درصد دیگر نیز به این کاهش افزوده شده است.

ثمینی در خصوص روز طبیعت نیز، گفت: اگر در این زمینه سخت گیری به عمل می‌آید به خاطر جلوگیری از چرخه انتقال است که در تجمعات اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه روز سیزده بدر خطر اپیدمی افزایش می‌یابد، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی، تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی تعطیل هستند و مردم به این اماکن مراجعه نکنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، تصریح کرد: خودروهایی که در این اماکن پارک کنند، طبق قانون اعمال جریمه خواهند شد.

ثمینی که در برنامه گفت و گوی خبری شبکه افلاک لرستان سخن می‌گفت، در خصوص تولید الکل و مواد بهداشتی نیز، گفت: خوشبختانه در سطح استان مشکلی از این نظر نداریم و این اقلام در داروخانه‌ها موجود است، فقط در مورد ماسک کمبودهایی به چشم می‌خورد که با اقدامات خوب انجمن‌های مردم نهاد، بسیج و برخی از تولیدی‌ها که با تغییر خط تولید خود در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک فعال شده اند، مشکل کمبود ماسک در این هفته مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.