علیرضا وارثی در کفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان قزوین ۵۱ مرکز مقیم داریم که با شیوع ویروس کرونا توانسته‌ایم اقدامات پیشگیرانه را برای سلامت افراد تحت پوشش بخوبی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در جلساتی که در بهزیستی برگزار کردیم بیش از ۹۰ مصوبه داشتیم و با تعطیلی اداره در هفته گذشته با حال یک سوم کارمندان و در هفته جاری دو سوم نیروها در محل کار حاضر می‌شوند و پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شده است.

وارثی تصریح کرد: همچنین برای تأمین بهداشت مراکز تحت پوشش نسبت به تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضد عفونی، دستگاه‌های تشخیص بیماری و تست سنجی، برای مقابله با بیماری کرونا اقدام کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: ۲۲ مرکز نگهداری و کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد در استان فعال است و ۷ مرکز نگهداری از زنان بی سرپرست و زنان در معرض آسیب و ۲۲ مرکز توانبخشی، سالمندان، معلولان و بیماران روانی داریم که حدود ۱۵۰۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی گفت: مراکز شبانه روزی، خدمات روزانه، مهد کودک‌ها، مراکز توانبخشی و حوزه پیشگیری بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل شدند ولی حمایت‌های لازم از آنها صورت می‌گیرد.

وارثی اظهار داشت: از مراکز نگهداری در دو مرحله حمایت مالی شده و به هر مرکز حوزه اعتیاد ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای هر مرکز حوزه اجتماعی تحت پوشش در دو مرحله برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و در مرحله دوم ۷۵۰ هزار تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در مراکز نگهداری بیماران روانی برای ۹۰۰ نفر از افراد مقیم به هر نفر ۳۰ هزار تومان پرداخت شده و در مرحله دوم ۵۳۰ هزار تومان پرداخت کرده‌ایم.

ویروس کرونا در مراکز تحت پوشش دیده نشده است

وارثی گفت: نظارت و کنترل بهداشتی همه مراکز تحت پوشش بهزیستی به صورت مستمر انجام می‌شود و در حال حاضر در شیرخوارگاه، مرکز شبه خانواده، مراکز مداخله در بحران، تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا دیده نشده است.

مشاوره ۱۲۳ به صورت شبانه روزی

وی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، مرکز مشاوره ۱۲۳ به صورت شبانه روزی فعال است و در ۴۵ روز گذشته تعداد ۱۴۰۰ نفر با این مرکز تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره‌های تخصص آن برخوردار شده‌اند و برخی نیز به مراکز دیگر اعزام شده و در برخی مواقع تیم‌های کارشناسی برای حل مشکل وارد مأموریت شده و اطلاعات لازم را در خصوص بیماری کرونا به افراد داده‌اند.

وارثی اضافه کرد: بیشترین گزارش‌ها در این مراکز ناشی از اختلافات خانوادگی بوده که به همه آنها رسیدگی شده است.

ضرورت افزایش مهارت‌های زندگی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بررسی مشکلات ارجاع شده به مراکز مشاوره و اجتماعی نشان می‌دهد ریشه بسیاری از اختلاف و مشکلات نداشتن مهارت زندگی است که باید در این زمینه متمرکز شویم تا توانمندی و آگاهی مردم بالا برود.

وارثی بیان کرد: در حوزه اعتیاد بیش از ۴۰۰ فرد مقیم داریم که کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان و دی آی سی و شلتر در دو مرحله ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: با همکاری ۱۵ تیم برای کاهش آسیب شناسی و نیز برای تأمین وسایل ضدعفونی و اقلام بهداشتی و ماسک مراکز اقدام کرده‌ایم و برای تأمین نیازهای کودکان کار هم مبلغ ۳۸ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سامانه ۱۴۸۰ برای دادن مشاوره و راهنمایی در خصوص اعتیاد راه اندازی شده که در دو ماه گذشته ۵۰ درصد تماس‌ها مربوط به ویروس کرونا بوده است.

وی گفت: با افزایش ساعات کاری مراکز مشاوره تا ساعت ۱۰ شب برای ۴۰ مرکز مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک کرده‌ایم تا کارها با شرایط بهتری صورت گیرد.

فعالیت ۸ کارگاه تولید ماسک

وارثی گفت: با فعال شدن ۸ کارگاه تولید ماسک بهداشتی زمینه اشتغال ۳۰ نفر مهیا شده و در این واحدها روزانه ۲ هزار عدد ماسک تولید شده و در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های خیرین جمع آوری شده و در میان مراکز توانبخشی و تحت پوشش بهزیستی و نیازمندان توزیع شده است.

وارثی بیان کرد: مراکز نگهداری حوزه اجتماعی، کمپ‌ها، مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی از آلوده شدن به ویروس کرونا مصون مانده و همه آنها پاک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.