فرحناز بیروم وند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این پایگاه طی ۲ سال اخیر برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی با حضور کارشناسان مختلف ارائه کرده است.

وی افزود:در این پایگاه کارگاههای آموزشی مربوط به آسیب های اجتماعی ، مهارت های زندگی و خانواده ،پیشگیری از خشونت های خانگی ،پیشگیری از خودکشی و سایر امور مرتبط با زندگی سالم برگزار شده است.

وی گفت:همچنین در این پایگاه نمایشگاههای مختلفی در زمینه اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن ، صنایع دستی و دستاوردهای بانوان ،جشنواره غذا و مسابقات مختلف اجرا شده است ضمن اینکه کلاس های فرهنگی از جمله معارف و قرآن برای متقاضیان برگزار شده است.

بیروم وند اظهار داشت:در این پایگاه ضمن حمایت روانی از افراد آسیب دیده ، مشاوره لازم نیز به آنها ارائه می شود.

وی بیان کرد:تاکنون ۶۰۰ خانوار از مزایای این پایگاه اجتماعی برخوردار شده اند.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت:همچنین در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شهرستان  اندیمشک دوره های مختلف مرتبط با آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ، پایگاههای بسیج و سایر مناطق برگزار شده است.
وی همراهی خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: آگاهی بخشی به خانواده ها برای کنترل آسیب و ناهنجاری ها ضرورت دارد و رسانه ها در کنار نهادهایی همچون بهزیستی می توانند نقش آفرینی کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از زنان و دختران آسیب دیده گفت:در طرح اشتغال زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی با شناسایی زنان و دختران آسیب دیده  این افراد که تحت خشونت خانگی بوده و زوج های دارای پرونده در مرکز مشاوره طلاق مورد حمایت قرار می گیرند.

بهزیستی اندیمشک بیش از چهار هزار خانوار زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.