معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این طرح اجتماعی در گفت و با ایرنا اظهار داشت: این مرکز خدماتی با سرمایه گذاری  ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در ۲ طبقه و با زیربنای ۲ هزار متر مربع ظرف مدت ۲ سال ساخته شده است.

«اعظم علی مددی» افزود: ۱۲ میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده در این مرکز با ۳۶ اتاق توسط یک خیر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: این مرکز در سه بخش خانه امن، خانه سلامت و بازپروری با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ زن و دختر خشونت دیده و در معرض خشونت، ارایه خدمت می کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقامت مادران در محل امن، آگاه سازی در موضوع خشونت و راهکارهای مقابله، مداخله در آگاه سازی خانواده ها نسبت به مهارت های زندگی، ارتقا توانمندی زنان در معرض خشونت از اهداف راه اندازی این مرکز است.

علی مددی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دختران و زنان جامعه هدف با کمک تیم های تخصصی روانشناسی و روانکاوی و خدمات مددکاری از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

وی اظهار داشت: اقدامات مشاوره ای، حقوقی، مالی، تربیتی، آموزشی، مددکاری، روانشناسی، پوشاک و تغذیه از جمله خدماتی است که در این مرکز با شرایط ویژه به مراجعان ارایه می شود.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.

 ۵۸ هزار مددجو در بخش های مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار، ایتام  ومعلولان از خدمات بهزیستی استان مرکزی برخوردار می شوند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.