زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عمده این افراد زن بوده اند، افزود: از این شمار تماس گیرنده زنان بیشترین درصد را تشکیل داده اند.

وی محدوده سنی این تماس گیرندگان را ۲۵ تا ۵۵ سال عنوان کرد و اظهار داشت: این افراد دارای اضطراب با درجه زیاد بودند که از طریق کارشناسان این مرکز، مشاوره های لازم را دریافت کرده اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود به علت شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و در دسترس نبودن خدمات مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی مورد استقبال و اقبال عمومی واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: هم اکنون مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به علت فراگیر بودن، عدم پرداخت هزینه مشاوره، بدون نیاز به رفت و آمد و بدون نیاز به حضور فیزیکی مورد استقبال قرار گرفته و عموم‌ مردم می‌توانند خدمات مشاوره و روانشناختی لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش زمان فعالیت مرکز صدای مشاور ایلام برای کاهش استرس کرونا بین مردم یادآور شد: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا مدت زمان فعالیت مرکز صدای مشاور این سازمان تا ساعت ۲۲ افزایش یافته است.

همتی افزود: پیش از این مدت زمان فعالیت این مرکز از ساعت ۸ تا ۲۰ بود که از دهه آخر اسفند ماه ساعت فعالیت صدای مشاور ۱۴۸۰ این اداره کل تا ساعت ۲۲ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به همین منظور کارشناسان و روانشناسان مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ این اداره کل با و توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و به منظور کاهش تنش های روانی بین مردم آماده پاسخگویی به عموم هستند.

همتی اظهار کرد: عموم مردم از سراسر استان می توانند با تماس رایگان با خط مشاوره تلفنی «۱۴۸۰» خدمات مشاوره و روانشناختی مورد نیاز دریافت کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.