محمد محمدی قیداری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع تماس های گرفته شده با روانشناسان خط مشاوره ۱۴۸۰ به حدود ۲۰۰ تماس در زمینه کاهش استرس ناشی از کرونا پاسخ های لازم ارائه شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر امکان برقراری تماس با صدای مشاور و ۱۴۸۰ در تمامی نقاط استان فراهم شده است و افراد ساکن در شهرستان‌ها و روستاها می‌توانند از خدمات رایگان این مشاوره بهره‌مند شوند.

این مسؤول ادامه داد: مشاوران زبده این خط در خصوص مسائل مختلف به افراد مشاوره می‌دهند و در زمان حاضر به‌صورت اختصاصی، پاسخگوی مشکلات روان‌شناختی در زمینه کاهش استرس و اضطراب های ناشی از بیماری کرونا هستند.

محمدی افزود: آموزش‌های مشاوره‌ای موجب کاهش استرس بیماری کرونا در مردم می‌شود و در این میان  استرس عاملی است که می‌تواند سلامت جسم و روان افراد را تضعیف کرده بدن را برای ابتلا و نفوذ ویروس کرونا مستعد کند.

به گفته وی، از این رو آموزش‌های مشاوره‌ای در کنار خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند موجب کاهش استرس در این باره می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزیستی در این موقعیت خاص، آموزش‌های لازم به مشاوران را ارائه کرده  تا به مردم مشاوره کاهش استرس دهند.

وی اظهار داشت: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به‌صورت رایگان خدمات مشاوره و روان‌شناختی را در استان ارائه می‌دهد و افراد بدون مراجعه حضوری و از طریق این خط ارتباطی می‌توانند سؤالات و مشکلات خودشان را مطرح  و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.

این مسؤول، محرمانه بودن اطلاعات را یکی از نکات مثبت این نوع مشاوره بیان کرد و گفت: تمامی مشاوران این مرکز تکنیک‌های کاهش اضطراب را آموزش دیده و می توانند علاوه بر توصیه های لازم روانشناختی، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.