فرزاد گوهردهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مراکز ۱۴۸۰ صدای مشاور و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در حال حاضر هر روزه بیش از ۶۰ تماس تلفنی از سوی مردم دارد که باموضوع اضطراب از ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است میزات اضطراب عمومی بیش از این باشد ، گفت : ارتباط مردم با مراکز مشاوره ای و روانشناسان می تواند برای کاهش نگرانی ها بسیار موثر باشد. 

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه ترس و ضطراب یک واکنش طبیعی در اسنان نسبت به پدیده های جدید است ، افزود: آنچه می تواند بیش از همه در مقابله با ویروس کرونا موثر باشد کاهش استرس ، برخورد منطق با شرایط ، استفاده از راهنمایی مشاوران و راهنمایان سلامت و همچنین درک شرایط است. 

گروهردهی با اشاره به اینکه ویروس کرونا ترس ندارد، گفت: البته برخی نترسیدن را با بی پروایی اشتباه گرفته و از رعایت نکات بهداشتی غافل می مانند در حالی که نترسیدن به معنای مواجه هوشیارانه با ویروس کرونا و حرکت در مسیر مقابله با آن است. 

وی افزود : علاوه بر سامانه صدای مشاور و اورژانس اجتماعی ، بهزیستی مازندران با همکاری کانون مشاوران ارتباط مستقیم با بیش از ۴۰ پزشک روانشنان و مشاور را برای مردم استان فراهم کرده است که به صورت ۲۴ ساعته بتوانند با آنها ارتباط داشته باشند. 

به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران ، ارتباط با این مراکز و پزشکان صرفا برای مددجویان بهزیستی نبوده و تمامی مردم استان می توانند به صورت رایگان از این خدمات برخوردار شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.