رضا گروسی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید باید جهت گیری دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان عملیاتی کردن شعار سال و رسیدن به درجه مطلوب‌تر اقتصادی باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت فعالیت برخی واحدهای صنعتی استان، اضافه کرد: صیانت از نیروی انسانی کار در این برهه حساس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تمامی فعالیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی استان با رعایت تمامی ملاحظات و موازین بهداشتی صورت گیرد.

گروسی در خصوص تمدید اعتبار مجوز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که اعتبار آنها تا ۱۵ خرداد ماه منتقضی می‌شود، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه تا عادی شدن شرایط کشور و عبور از بحران کنونی، برگزاری هرگونه مجمع عمومی تشکل‌ها ممنوع است و زمان غیرقابل پیش بینی مذکور به مقررات مربوط به تشکل‌ها افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، بیمه بیکاری به تمامی کسانی که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوط ثبت نام کنند.

گروسی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۶۲۵ نفر در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند که پرونده‌های آنها در مراحل رسیدگی و اعلام نتیجه به متقاضیان قرار دارد.

در ادامه این جلسه، مدیران صندوق کارآفرینی امید،صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگی کشوری،مدیریت درمان تامین اجتماعی،اداره کل تامین اجتماعی،بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را ارایه کرده و برنامه‌های خود در سال جاری به منظور تحقق شعار جهش تولید را تشریح نمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.