به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز سه شنبه در نشست توسعه آموزش های مهارتی در سکونتگاه های غیر رسمی استان بوشهر افزود: سال گذشته 280 نفر در محله ها و سکونتگاه های غیر رسمی این استان مهارت افزایی شدند.
وی بیان کرد: آموزش های مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی، برقراری عدالت آموزشی، افزاش بهره ‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می شود.
دوراهکی افزود: رشته های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت بازار فروش محصولات و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل خیاطی، برقکار ساختمان، تعمیر موتورسیکلت، تعمیرکار آبگرمکن های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان، قالی بافی، کامپیوتراست.
دوراهکی بیان کرد: حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان است که حل آن به همت ساکنان این مناطق برای تغییر درمعیشت از طریق فرا گرفتن مهارتها و خود اشتغالی امکان پذیر است در این ارتباط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با راه اندازی پایگاه های آموزش سیار و بسیج کردن نیروها و امکانات در حاشیه شهر سعی در توان افزایی ساکنان این مناطق دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر برضرورت حمایت دستگاه های اجرایی برای توسعه مهارت آموزی در بین قشرهای مختلف جامعه تاکید کرد.
وی یادآور شد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، سطح درآمد، تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقشی موثر دارد.
دوراهکی تاکید کرد: آموزش مهارت فنی وحرفه‌ ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش های عدالت محور، افزایش بهره‌ وری، کاهش هزینه‌ های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی دربین جوانان راهگشا باشد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.