به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد روز جمعه از برخی اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در بخش‌های مرکزی شهرستان البرز و قزوین بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: با تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا در کشور و استان محدودیت‌هایی در حوزه اصناف، مدارس و فعالیت ادارات ایجاد شده که تنها راه مقابله قطع زنیجره انسانی انتقال است.

فرخزاد تصریح کرد: همکاری شهروندان استان قزوین برای مهار و شکست کرونا قابل توجه بوده که جای تقدیر دارد بویژه در شرایطی که نگران انتشار گسترده ویروس در روز طبیعت بودیم این همراهی و درک مردم بسیاری از نگرانی‌ها را برطرف کرد.

وی افزود: جا دارد از همراهی خوب مردم در روز طبیعت که در خانه ماندند تا ویروس کرونا بیش از این گسترش نیابد تشکر کنیم و درخواست شود همچنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

فرخزاد تصریح کرد: با کاهش حدود ۷۰ درصدی تردد در مسیرهای ارتباطی استان قزوین در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل این همراهی به اوج خود رسیده که باید تداوم یابد.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: همکاری خوب اصناف در قزوین با دولت و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کاهش سیر کرونا در میهن اسلامی مؤثر بوده است.

فرخزاد اظهار داشت: اجرای طرح ملی غربالگری سلامت نیز در کمک به شناسایی بیماران و قرنطینه آنها کمک قابل توجهی کرده است و حدود ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا به خوبی استفاده شده است، افزود: با عملیات شبانه روزی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای استان در این زمینه نیز کارهای خوب بهداشتی انجام شده است.

فرخزاد اظهار داشت: امکانات دستگاه‌های مختلف استان قزوین برای مقابله با کرونا بسیج شده و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی وجود دارد که باید آن را ادامه دهیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: با تعطیلی اصناف غیرضروری، مدارس و همچنین دورکاری در ادارات و حضور یک سوم کارمندان در دستگاه‌های اجرایی تا ۲۰ فروردین، اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص تمدید این شرایط و یا هر تصمیم جدید بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا در قزوین است و امیدواریم با همراهی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.