به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنج شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، ضمن تشکر از همکاری مردم، گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، ستادهای شهرستانی، فرمانداران، شهرداران و… در روز سیزدهم فروردین ماه اظهار داشت: رفتار مردم استان مرکزی با خارج نشدن از منزل در روز سیزدهم فروردین ماه امسال فرهنگ سازی برای تاریخ این استان و سراسر کشور بود.

وی ادامه داد: مردم استان مرکزی همگام با سراسر کشور از برگزاری فرهنگ سنتی خود در روز سیزدهم فروردین ماه صرف نظر کردند و این اقدام بزرگ‌ترین از خود گذشتگی بود چرا که آن‌ها در منازل خود ماندند تا به توصیه‌های بهداشتی و برنامه ریزی که مجموعه نظام اسلامی برای آسایش آن‌ها تدارک دیدند، پاسخ مثبت دهند.

استاندار مرکزی گفت: همکاری مردم در نواحی روستایی در کنار نیروی انتظامی در بستن تفرجگاه‌ها و ورودی روستاها طی روز گذشته بسیار عالی بود و این طرح موفق جلوه‌ای از همکاری مردم و دولت بوده است و باید این قبیل فعالیت‌ها مستند سازی شود تا در طی سال‌های آینده به عنوان یک تجربه موفق در بحران‌های دیگر استفاده شود.

وی عنوان کرد: اگر امروز بیماری کرونا در کشور در ضعیف‌ترین شرایط قرار دارد نتیجه همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی است و باید این اقدامات تا ریشه کن شدن این ویروس تداوم یابد.

استاندار مرکزی بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان بیش از ۹۹ درصد اصناف به صورت خود جوش در بستن صنوف خود شرکت کردند که اوج فرهنگ و شعور انقلابی و دینی آن‌ها را نشان می‌دهد.

آقازاده اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد و مسئولین شهرداری مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برنامه ضدعفونی و گند زدایی در مکان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را تا اواخر فروردین ماه ادامه دهند.

وی گفت: ادارات در هفته آینده باید حداکثر با یک سوم نیرو فعالیت کنند. فرمانداران، نیروی انتظامی و بسیج همچنان باید محورهای ورودی و خروجی استان را کنترل کنند.

استاندار مرکزی بیان داشت: رسانه‌های دولتی، بخش خصوصی و صدا و سیما نیز در اطلاع رسانی‌های لازم نسبت به مقابله با این ویروس تلاش کردند.

آقازاده گفت: واحدهای تولیدی استان بر اساس حفظ ضوابط ایمنی و بهداشتی برای کارگران از روز شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند و همکاران سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید بر این امور نظارت کنند و اگر واحدی نتواند این شرایط را فراهم سازد، باید مطابق با قانون با آن برخورد شود.

وی گفت: چند واحد از اصناف از قبیل فروشگاه‌ها، خشکشویی ها، تعمیرات لوازم خانگی، فروش ظروف یکبار مصرف، فروش ابزار و یراق، فروش مصالح ساختمانی، چاپخانه‌ها و آهن فروشان از روز شنبه در صورت مهیا بودن شرایط فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استاندار مرکزی افزود: با وجود اینکه ۸ مورد از اصناف فعالیت خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند اما به مردم تذکر، هشدار را داده می‌شود حدالامکان در ظرف ۱۵ روز آینده در صورت مراجعه به این صنوف مسائل بهداشتی را رعایت کرده و صاحبان این صنوف نیز مکلف هستند، مسائل بهداشتی را رعایت کنند و سازمان صمت نیز باید بازرسی‌های لازم را در این حوزه انجام دهد.

آقا زاده گفت: دستگاه‌ها و ادارات با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی باید شرایط را برای بازگشت فعالیت اقتصادی جامعه فراهم سازند، شاید در این شرایط با افزایش آمار مبتلایان مواجه شویم اما اگر آرام آرام به این سمت برویم بهتر از این است تا به صورت تجمعی کار کنیم و پیک نامطلوب داشته باشیم و لازم است در پایان هفته آتی اثر این بازگشایی های اندک را تجزیه و تحلیل کرد تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1397259
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.