«رستگار یوسفی» روز یکشنبه در دیدار با جمعی از روحانیون و معتمدین و اعضای خانه مشارکت سلامت جوانرود در فرمانداری به اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۹۹ درصد واحدهای صنفی، مدارس، آیین های دینی و مذهبی و سایر اماکن تعطیل است.

وی تصریح کرد که همه اقشار مختلف مردم و مسوولان برای شکست بیماری کرونا متحد شده‌اند و ضدعفونی ادارات و معابر عمومی، ایستگاه غربالگری هر روزه با همکاری بسیج مردمی، نیروهای نظامی و انتظامی و شبکه بهداشت، شهرداری و هلال احمر اجرا می‌شود.

وی به ممنوعیت تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: در این ۲ روز ترددهای غیرضروری در شهرستان جوانرود ممنوع است.

یوسفی با اشاره به نقش بارز روحانیون در هدایت جامعه، خواستار ارشادهای این قشر برای مشارکت بیشتر مردم شد و افزود: نقش مردم در تحقق این مهم بسیار موثر است.

یکی از روحانیون شهرستان جوانرود نیز با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات صادقانه مسوولان و کادر پزشکی به ویژه فرماندار جوانرود گفت: حکم شرعی در شرایط اضطراری حکم می کند که واجبات دینی تعطیل شود بنابراین اقشار مختلف مردم نیز باید در این شرایط حساس کادر بهداشت و درمان که برای سلامت مردم جانفشانی می کنند را یاری کنند.

ماموستا ملا سید «جبار فرجی» افزود: امروز بهترین و اصولی ترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این است که در خانه بمانیم.

وی با انتقاد از شهروندانی که هشدارهای بهداشتی را جدی نمی گیرند، اظهارداشت : باوجود اطلاع رسانی شبانه روزی رسانه های رسمی بازهم شاهدیم که برخی از افراد هنوز عمق فاجعه را درک نکرده اند و همین امر باعث می شود که مبارزه با این بیماری طولانی تر شود.

در پایان جمعی از روحانیون، معتمدین و اعضای خانه مشارکت در سلامت شهرستان جوانرود با اهدای لوح سپاسی از یوسفی فرماندار جوانرود به پاس خدمات صادقانه ،تلاش های و موثر و شبانه روزی او برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا تقدیر و تجلیل کردند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۲۱۳ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۷ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون هزار و ۱۴۷ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۹۸۵ نفر ترخیص و اکنون ۱۳۵ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.