مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تایید این خبر گفت: مرحوم دکتر عبدالله عباسی اسفند گذشته و پس از دو هفته خدمت رسانی مداوم در درمان و ویزیت بیماران کرونا در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان به این ویروس مبتلا شد.

علی متکی افزود: مرحوم عباسی از جانبازان جنگ تحمیلی امروز شنبه در راه خدمت به سلامت مردم به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

وی با بیان اینکه مرحوم متکی اولین شهید خدمت جامعه پزشکی گلستان در مقابله با ویروس کرونا است، گفت: هم اکنون ۳۵۰ نفر از عوامل درمانی استان اعم از پزشک، پرستار و دیگر کادر کمکی مبتلا به ویروس کرونا شده‌ و دوران قرنطینه و درمان خود را در بیمارستان یا منزل می گذرانند.

گفتنی است دکتر عبدالله عباسی متولد روستای تاش در حوالی شهرستان شاهرود طی سالهای ۹۰ تا ۹۲ ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان را برعهده داشت.

آن مرحوم مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه بابل و تخصص را از دانشگاه تهران در رشته بیماری‌های عفونی کسب کرد و آخرین سمت وی دانشیار عفونی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بود.

گفتنی است تا روز گذشته ۱۶۷ نفر در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند و گفته می‌شود این آمار امروز هم روند افزایشی دارد.

وزیر بهداشت و درمان در آخرین گزارش خود به رییس جمهور؛ گلستان را از جمله استانهای دارای آلودگی بالا به ویروس کرونا اعلام کرد.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.