دکتر قباد آبانگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات پزشکی شامل 25 تخت عادی، 2 ماشین بیهوشی، ترالی احیا، 10 تخت مواج، 2 عدد ساکشن پروتال، چهار مانیتور پروتال، 6 مانیتور ثابت و سانترال و 2 عدد الکتروشوک است.
وی با بیان اینکه 6 بیمارستان در استان ایلام با تمام تجهیزات پزشکی به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند، افزود: سه بیمارستان در شهر ایلام از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) در بخش بستری و تروما، بیمارستان طالقانی اختصاصی زنان و شهید مصطفی در بخش جراحی، ICU و CCU، همچنین بیمارستان زاگرس ویژه بیماران عفونی بعنوان مهم‌ ترین مراکز درمانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در حال آماده ‌باش قرار دارند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) که ویژه بیماران ترومایی است به 10 تخت ICU ، دستگاه ونتیلاتور، 10 پمپ سرم، 10 پمپ سرنگ و 30 تخت برانکاردی مجهز شده است.
آبانگاه یادآور شد: 850 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام شامل پزشک متخصص، فوق تخصص، پرستار، بهیار و 350 نیروی پشتیبانی در این مراکز به زائران خدمات درمانی ارائه می دهند.
وی ادامه داد: کادر درمانی این دانشگاه در مسیر حرکت زوار در شهرستان‌های دهلران، سرابله، ایوان و مهران نیز با تجهیزات کامل مستقر هستند.
دکتر آبانگاه گفت: 230 نیروی کمکی نیز از سایر استان‌ها برای خدمت به زائران اربعین به کادر درمان استان اعم از فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی و پرستار افزوده شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اربعین در راستای مدیریت بهتر و خدمات رسانی به زوار علاوه بر افزایش 80 تخت بستری، تجهیز ICU و اضافه کردن 20 تخت قرنطیه و راه اندازی هشت اتاق ایزوله، 11 اتوبوس آمبولانسی، 150 آمبولانس سبک، سه بالگرد ثابت و پنج بالگرد رزرو در مرز مهران مستقر هستند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.