سید حسین بی نیاز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماران مثبت کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت مقرر شده تا آمار دقیق به صورت متمرکز از سوی سخنگوی وزارتخانه و مسئول روابط عمومی این وزارتخانه اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی و کشته شدن یک بیمار کرونای دیگر در قزوین اظهار داشت: ما در روز گذشته یک بیمار کرونایی که ۸۵ سال داشت فوت کرد که اطلاع رسانی شد و یک فرد ۳۵ ساله هم بیماری زمینه‌ای داشت و به دلیل آنفلوانزا جان باخت که در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی این فرد به عنوان بیمار کرونا اعلام شده است که صحت ندارد.

بی نیاز تصریح کرد: آخرین فوتی‌های بیمار کرونا در استان قزوین تا ظهر دوشنبه همان دو نفری است که قبلاً اعلام شده است.

وی از مردم خواست همچنان بهداشت فردی را رعایت کرده و از خروج از منزل جدا خودداری کنند.

رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت دقایقی قبل آخرین آمار مبتلایان به کرونا را در گفتگو با شبکه یک سیما اعلام کرد و اظهار داشت: مبتلایان جدید بیماری کرونا در کشور ۵۳۳ نفر است که ۱۲ نفر در بیست و چهار ساعت گذشته فوت کرده‌اند و مجموع افرادی که تست آنها مثبت شده ۱۵۰۱ نفر و مجموع کشته‌ها تاکنون هم ۶۶ نفر بوده است.

بگفته معاون بهداشتی وزارتخانه تاکنون ۲۹۱ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۷۲۰۸ نفری که تاکنون با احتمال کرونای شدید در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری و تست شدند تعداد ۱۵۰۱ مورد تست مثبت شد.

کارشناسان پزشکی اعلام کرده‌اند ۸۰ درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده نیازی به بستری در بیمارستان ندارند و ۸۰ درصد نیز بهبود پیدا می‌کنند و نیازی به مراجعه به درمانگاه‌ها را ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1369756
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.