به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد کیش دکتر رضائیان  افزود: در این زمینه جلسات هماهنگی بیمارستان کیش و مرکز توسعه سلامت برگزار شده و بر اساس پروتوکلها و دستورالعملهای ابلاغی  مبادی ورودی(فرودگاه و بندرگاه کیش تحت پایش و نظارت قرار دارد.

 وی  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در چند کشور و هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا و اعلام حالت اضطراری در جهان گفت: خوشبختانه غربالگری و مراقبت‌ها در همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورمان درحال انجام است و هیچ موردی در ایران درخصوص ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است .

دکتر رضانیا افزود: مرجع رسمی برای اعلام ابتلا یا ورود این ویروس به کشور وزارت بهداشت است که از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بهترین راه پیشگیری را رعایت بهداشت فردی و آداب تنفسی برشمرد و گفت: این آموزشها پی در پی در فضای مجازی و رسانه ملی در حال انجام است و به این موضوع توجه داشته باشید  که تمامی روشهای پیشگیری که  قبلا برای بیماری آنفولانزا  توصیه شده برای این بیماری هم مصداق دارد .

رضانیا از مردم خواست؛ ضمن حفظ آرامش خود، با رعایت تمامی موازین بهداشتی اعلام شده، اخبار مربوط به بیماری را تنها از منابع رسمی پیگیری کرده و از دامن زدن به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود خودداری کنند.

وی همچنین اطمینان داد که سیستمهای بهداشتی درمانی کشور و پرسنل خدوم مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش با نهایت توان و دقت بر اساس سطح بندی خطر و نظام مراقبت بیماری اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.