علی فرخ زاد روز جمعه در نشست فوق العاده پیشگیری و مبارزه با کرونا، گفت : جهت کنترل اولیه بیماری کرونا برای مسافرین به استان قزوین خصوصا در ورودی جاده ساوه از قم ،  عوارضی گیلان از استان گیلان ،عوارضی تهران از  استانهای البرز و تهران ، آوج از استان همدان  ونهایتا عوارضی زنجان از استان زنجان تیم های مشترک هلال احمر،پلیس و میراث فرهنگی مستقر شده اند.
وی یادآورشد: براساس آخرین مصوبات کارگروه استانی مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد تمامی واحدهای پذیرایی ،  سفره خانه ها و ... از زمان ابلاغ بخشنامه تنها به صورت ارائه غذای بیرون بر فعالیت کنند.

به گفته وی این واحدها با رعایت کامل بخشنامه های بهداشتی از ارائه سرویس پذیرایی داخل واحد به طور جد خودداری نمایند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در گزارش روز جمعه/امروز/ اعلام کرد که آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ٢ نفر آنها از استان قزوین هستند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.