هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در نشست فوق العاده کمیته استانی پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حال حاضر استان قزوین عاری از ویروس کروناست و حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت و همراهی مردم و رعایت کامل نکات بهداشتی است.

وی ضمن ابراز نگرانی از بداخلاقی برخی سودجویان در احتکار اقلام بهداشتی یادآور شد: آنچه ذهن ما را درگیر کرده این است که در شرایطی که سلامت مردم به خطر افتاده برخی با احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و حتی برخی مواد غذایی که شایع کرده اند در بهبود سلامت مؤثر است می‌خواهند جیب خود را پر کرده و آرامش و امنیت و سلامت مردم را به خطر بیاندازند که جای تعجب و تاسف دارد.

تعطیلی ها به این خاطر بود که مردم در منزل بمانند

وی در ادامه گفت: با تعطیلی مدارس نگاه ما این بود تا مردم در منزل بمانند و به بازار و مناطق پر تردد نروند تا احتمال آلوگی کاهش یابد و در این میان با هماهنگی انجام شده همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار قزوین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال برای اطلاع رسانی به موقع و درست و تقویت اعتماد عمومی و کاهش نگرانی اقدام کند.

جمالی پور اضافه کرد: استرس و نگرانی مردم خود عامل تضعیف توان مردم خواهد شد بنابراین از رسانه‌های انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها مردم را برای مقابله با این ویروس همراه کنند.

دورکاری برخی کارمندان و لغو برنامه های عمومی تا اطلاع بعدی

استاندار قزوین همچنین گفت: همه برنامه‌های عمومی در استان تا اطلاع بعدی لغو شده و برخی کارمندان نیز می‌توانند با دورکاری خدمت رسانی کنند.

 وی همچنین گفت:  از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کنند و تاکید شود تا رانندگان از پیاده کردن مسافر در بین راه خودداری کنند و با پیاده کردن مسافران در پایانه‌ها زمینه تست بهداشتی افراد را مهیا کنند.

جمالی پور همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست به جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد وضعیت بیماری و ویروس کرونا اظهار نظر نکنند.

استاندار قزوین در ادامه گفت: از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم به سمت تعطیلی نرویم ولی اگر شرایط تغییر کرد در ستاد تصمیم می گیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.