قدرت الله مهدی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جلسه ویژه ای با مدیران مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن رصد کامل وضعیت بهداشتی استان مشخص شد که بودیم خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در کشور و استان مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: البته این ویروس هم مانند سایر ویروس‌ها حد و مرز نمی‌شناسد و احتمال ورود آن به کشور می‌رود اما باید آماده باشیم و ضمن اعلام علائم و توصیه‌های درمانی و بهداشتی مراقب باشیم تا از آن پیشگیری کنیم.

مهدیخانی یادآور شد: از نگاه مدیریت بحران فضاهایی برای زمان اضطراری پیش بینی شده و با فرمانداران مذاکره کردیم تا فضایی را در هر شهرستان برای زمان مشاهده موارد مشکوک پیش بینی کنند.

شهروندان نگران نباشند / هوشیار و مراقب باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان نیست و این ویروس از ویروس «ان وان» و «اچ وان» که امسال درگیر آن بودیم خطرناک‌تر نیست ولی ما آمادگی ضمنی داریم با کمک همه دستگاه‌ها در صورت بروز آن اقدامات درمانی و ایمنی را عملیاتی کنیم.

مهدی خانی یادآور شد: باید مواردی در مدیریت بحران پیش بینی شود که با چالش مواجه نشویم و این آمادگی هیچ دلیلی برای نگرانی مردم ندارد.

مهدی خانی اضافه کرد: برای مواقع بحرانی یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۵ تخت هم پیش بینی شده که در کنار آن یک بیمارستان چادری داریم که بسرعت می‌تواند برپا شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: بیمارستان چادری و سیار در قزوین در مدت ۴ ساعت آماده بهره برداری می‌شود تا از اعزام بیماران احتمالی به تهران جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم با اقدامات خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی و شستن مستمر دست خود با آب صابون از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.