آنچنان که برخی محافل پزشکی و درمانی اعلام کرده اند، بیمارستان های خصوصی استان قزوین به دلیل تامین نشدن مطالبات معوقه در نامه ای به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بیمه گر اعلام کرده اند از پنجم مردادماه بیماران تحت پوشش این بیمه ها را پذیرش نخواهند کرد و خدمات خود به این دسته از بیماران را متوقف می کنند.
محمد دره التاج تهرانی رییس بیمارستان خیریه رحیمیان الوند گفته است تمام بیمارستان های خصوصی استان قزوین از 38 روز پیش اقدام به صدور نامه ای در این خصوص کرده اند زیرا مطالبات آنها بین هفت ماه تا یک سال پرداخت نشده است.
همچنین علی فخار سلیمانی از کارشناسان مدیریت بحران نظام سلامت در قزوین نیز گفته است: مشکل بیمارستان رحیمیان کما بیش در تمام بیمارستان های دانشگاهی هم در حال رخ دادن است، این بیمارستان ها از یکسو باید خدمات درمانی لازم را به مراجعان تحت پوشش سازمان های بیمه گر ارائه دهند و از آنجایی که با جان مردم در ارتباط هستند کوچک ترین وقفه در ارایه خدمات، ابعاد اجتماعی وسیعی به دنبال خواهد داشت و از طرفی سازمان های بیمه گر نیز از تعهدات خود شانه خالی کرده اند.
البته بیمه ها نیز در این میان حرفهایی دارند و ارائه اوراق خزانه برای تسویه بدهی ها را مطرح کرده اند که این پیشنهاد به مذاق برخی بیمارستان ها خوش نیامده است.
از آن جا که اﺳﻨﺎد ﺧﺰاﻧﻪ ﺑﺮای ﺗاﻣﻴﻦ ﻣﺎلی دوﻟﺖ و ﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺗﻌﻬﺪ و اﻋﺘﺒﺎر دوﻟﺖ ﻣﻨﺘﺸﺮ و دارای ﺳﺮرﺳﻴﺪ ﻳﻚ ﺳﺎل و ﻛﻤﺘﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، به نظر می رسد در شرایط کنونی باید حداقل به عنوان یک پیشنهاد قابل بررسی تلقی شود و نباید با دید منفی به آن نگاه کرد.
البته با توجه به اینکه بیمارستانها برای گذران امور جاری و کنونی خود با مشکل مواجهند، شاید اوراق خزانه مرهمی کاری بر زخم بی پولی آنها نباشد ولی از این نظر که می تواند از ناسور شدن این زخم جلوگیری کند، خود نعمتی است که باید قدر آن دانسته شود.
البته راه حل بینابینی نیز قابل تصور است و آن اینکه بخشی از مطالبات بیمارستان ها به صورت نقد و بخش دیگری نیز به صورت اسناد خزانه پرداخت شود که این مهم البته به تلاش و همت مسئولان مختلف بستگی خواهد داشت.
البته نکته دیگری نیز که باید به آن توجه شود این است که حیات اجتماعی به نوعی حالت کنش و واکنش را تداعی می کند و در این راستا حل مشکلات بیمارستان ها در گرو مبتلا نشدن بیمه ها به مشکل است و بیمارستان ها نیز باید در هزینه های مرتبط با بیمه نهایت دقت را داشته باشند تا بیمه با مشکل مواجه نشود تا در آینده این مشکل به مراکز درمانی منتقل نشود.
با وجود همه بحث هایی که در این خصوص در فضای سیاسی و مجازی استان قزوین در جریان است، آن چه اهمیت دارد این است که مانع از آسیب به بیماران شد و چنانچه فرماندار البرز در خصوص تهدید بیمارستان رحیمیان به قطع خدمات خود به بیمه گذاران گفته باید خدمات رسانی به مردم به هر قیمتی تداوم یابد.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.