به گزارش ایرنا، عباسعلی ابراهیمیان روز دوشنبه در رزمایش آمادگی در برابر حوادث در مرکز کنترل عملیات مستقر در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، افزود: در زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه برنامه های هماهنگی بین دستگاهی برای عملیات امداد و نجات به هیچ عنوان مطلوب نبود.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و ارتباط 2 چالش اساسی در مدیریت بحران کشور است که با برگزاری رزمایش های مختلف می توان این نقص را برطرف کرد.
ابراهیمیان ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در مدیریت بحران دخالت بیش از حد سیاستمداران در کار نیروهای امداد و نجات مستقر در منطقه است که باید این دخالت ها ساماندهی شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: در بعضی از شرایط سیاسی و امنیتی دخالت سیاستمداران اجتناب ناپذیر است اما نباید با رویکردهای افراطی در روند فعالیت نیروهای امداد و نجات در صحنه حوادث، تاخیر ایجاد شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: شبیه سازی بحران در استان سمنان باید فراگیر باشد و هرچقدر این عملیات ها با کیفیت مطلوب ارائه شود، میزان تلفات ملی و جانی در حوادث غیرمترقبه کاهش می یابد.
رزمایش آمادگی در برابر حوادث با عنوان پیامبر اعظم(ص) با فعالیت 13 دستگاه امدادی و اجرایی استان سمنان امروز دوشنبه در مرکز استان سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.