هوشنگ بازوند یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زلزله امروز 101 واحد مسکونی روستایی صد درصد تخریب شد و 250 واحد دیگر نیز خسارت دیده که باید تعمیر شوند.
وی اظهار داشت: 600 واحد مسکونی شهری نیز در اثر زلزله امروز در شهرستان های غربی استان بخصوص شهرستان ثلاث باباجانی دچار خسارت شده است.
استاندار کرمانشاه آخرین آمار مصدومان زلزله امروز را 287 نفر اعلام کرد و گفت: هشت نفر از مصدومان هم اکنون در مراکز درمانی بستری هستند و مابقی آنها ترخیص شده اند.
بازوند ، وضعیت کنونی مناطق زلزله زده را عادی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادی هم اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز به مردم امداد رسانی کنند.
وی اظهار داشت: برق و آب آشامیدنی شهرستان های زلزله زده هم اکنون وصل است و جاده های ارتباطی منطقه نیز باز است.
بعد از وقوع زلزله 5.9 ریشتری 14.37 دقیقه امروز بیش از 40 پس لرزه در شهرستان ثلاث باباجانی رخ داده است.
استاندار کرمانشاه بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه امروز عازم تازه آباد شد و نشست مدیریت بحران استان را در فرمانداری ثلاث باباجانی به منظور بررسی آخرین وضعیت مناظق زلزله زده برگزار کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
در اثر زلزله 21 آبان 96 حدود 6 هزار میلیارد تومان خسارت به غرب کرمانشاه وارد شد که دولت تاکنون پنج هزار و 325 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده در قالب های مختلف تامین اعتبار کرده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.