به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای بررسی موضوع ویروس کرونا جلسات مستمری داشته ایم و همه امکانات ادارات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود تا به نتایج خوبی برسیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه حجم کار بالاست و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند در غیر این صورت مهار آن ممکن نیست.

حبیبی اظهار داشت: خط قرمز ما سلامت مردم است و باید با تدبیر و همکاری همه ادارات و بخش صنعت بر مشکلات غلبه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: قزوین قطب مواد شوینده کشور است و در گزارش‌ها اعلام می‌کنیم که بیش از ۶۰ درصد این مواد را تولید می‌کنیم لذا امروز که نیاز داریم نباید مردم نگران باشند.

وی بیان کرد: یک واحد تولید ماسک در استان قزوین وجود دارد که آن را ملزم به تولید بیشتر کرده ایم تا نیاز استان و حتی استان‌های دیگر تأمین شود.

حبیبی تصریح کرد: در استان یک واحد بزرگ تولید الکل داریم و منطقی نیست با کمبود الکل مواجه باشیم و در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم قادریم همه نیازها را تأمین کنیم اما به تدبیر و کمک نیازمندیم.

وی بیان کرد: تمامی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان متولی مبارزه با ویروس کرونا باید از سوی سایر دستگاه‌ها تأمین شود و اگر کوتاهی کنیم همه آسیب خواهیم دید.

حبیبی افزود: فرمانده میدان علوم پزشکی است و ما ستاد هماهنگی هستیم و خوشبختانه به دلیل اقدامات انجام شده با این که استان‌های هم جوار با آن درگیر شده اند خوشبختانه فعلاً مشکلی نداریم اما هوشیاری و آمادگی خود را حفظ می‌کنیم تا غافلگیر نشویم.

وی از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواست ضمن هماهنگی با همه دستگاه‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی و تأمین اجتماعی نسبت به تقسیم اصولی کار اقدام کند.

حبیبی اظهار داشت: فروشگاه‌ها، داروخانه‌هایی که احتکار و کم فروشی و یا گران فروشی کنند با برخورد قاطع روبرو خواهند شد و آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: قادریم روزانه ۲۰ هزار ماسک در استان توزیع کنیم اما توزیع ماسک و مواد ضدعفونی از طریق هلال احمر انجام خواهد شد و از آنجا که بیشتر نقاط کشور درگیر شده اند اما بهتر است هر استان خودش بیماری را مهار کند.

وی از ترافیک بالا در شهر ابراز نگرانی کرد و یادآورشد: از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شده و مدارس و دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها را تعطیل کرده ایم تا بیماری مهار شود اما مردم با بی احتیاطی همچنان در مراکز عمومی تردد دارند که نگران کننده است.

وی گفت: پادگانها، زندان‌ها، مراکز عمومی و سالن‌های ورزشی و بیمارستانها در کنترل نظارتی است و امیدواریم با همکاری مردم این ویروس را کنترل کنیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.