محمد حسن ارداقیان دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه شرایط ایجاد شده در کشور در خصوص شیوع بیماری‌های ویروسی بر اساس نظر پزشکان بهترین راه مقابله و پیشگیری از آلودگی‌های ویروسی شستن مداوم دست با آب و صابون و صابون مایع است.

وی اضافه کرد: این کار اگر در طول روز در چند نوبت صورت گیرد بسیار تأثیر گذار و عامل پیشگیری است.

ارداقیان تصریح کرد: در جایی که دسترسی به آب و صابون نباشد استفاده از محلول مایع ضد عفونی کننده توصیه می‌شود در غیر این صورت نیازی به محلول نیست.

ماسک فقط برای بیماران توصیه می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: استفاده از ماسک فقط برای کسانی که بیماری ویروسی دارند لازم است توصیه می‌شود و افراد سالم اگر به صورت مداوم و چند ساعته از ماسک استفاده کنند می‌تواند مشکل ساز شده و خود این کار عامل انتقال ویروس باشد.

وی اظهار داشت: بیماری‌های ویروسی در استان قزوین تحت کنترل است و از شهروندان انتظار داریم ضمن رعایت موارد بهداشت فردی در منزل و اماکن عمومی به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

* شنیده شده برخی سودجویان و دلالان با خرید انبوه ماسک بهداشتی و محلول ضد عفونی کننده با شایع کردن این که ماسک و ضد عفونی کننده برای پیشگیری از ویروس ضروری است زمینه هجوم مردم به خرید این کالاها را در استان فراهم کنند تا به سودهای کلان برسند.

بدیهی است با موارد بهداشتی اعلام شده از سوی کارشناسان از مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ هوشیاری و آرامش خود مراقب سودجویان باشند و از خرید بی مورد ماسک و ضد عفونی کننده خودداری کنند تا برخی فرصت طلبان از این شرایط برای خود کیسه ندوزند و موجب آشفتگی بازار و کمبود کالا نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.