خیرالله رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شکل گیری نهضت سوادی آموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: این نهاد با گذشت بیش از چهار دهه توانسته است اقدامات خوبی را در ریشه کن کردن بی سوادی در شهرها و روستاها انجام دهد.
وی اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به رفع مشکل بی‌سوادی دارد چون با حل آن، بسیاری از معضلات فردی و اجتماعی نیز به خودی خود رفع خواهد شد.
رحمانی ادامه داد: مساله سوادآموزی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، فقط منحصر به دستگاه آموزش و پرورش نیست بلکه نیازمند عزم همگانی است.
وی افزود: براساس سرشماری سال  ۹۵ تعداد باسوادان استان ۸۰۸ هزار و ۵۰۳ نفر معادل ۹۶.۳ درصد و تعداد بی‌سوادان ۳۰ هزار و ۷۲۱ نفر معادل ۳.۷ درصد اعلام شده است.
این مسوول تصریح کرد: براساس آمارها ۲۱ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان قزوین بی‌سواد هستند.
رحمانی اضافه کرد: درصد با سوادی استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر است و قزوین از این نظر در ردیف ۱۰ استان برتر کشور جای دارد.
وی، تعداد آموزشیاران نهضت سوادآموزی را نیز  ۲۵۰‌ نفر اعلام کرد و اقزود:  این افراد با موسسات غیر دولتی قرارداد همکاری دارند و به فعالیت مشغول هستند.
رحمانی با بیان اینکه در راستای توسعه سوادآموزی برنامه‌های مختلفی در نهضت سواد آموزی استان اجرا می‌شود، تاکید کرد: تشکیل مراکز یادگیری محلی، طرح‌های حلقه کتاب و کتابخوانی، اولیای بی‌سواد، طرح زندان، خواندن با خانواده، آموزش کودکان کار و افراد بی سرپرست و بدسرست بازمانده از تحصیل ۱۰ تا ۲۰ ساله، طرح آموزش اتباع، آموزش رایانه، تبلت و آموزش عملی از جمله آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.