محمدحسن ارداقیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در واکنش به درخواست‌های مردمی جهت خرید ماسک، گفت: عمر مصرف ماسک‌های معمولی سه و ماسک‌های فیلتردار نیز ۱۲ ساعت است که پس از این مدت باید مورد تعویض قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهروندان در استفاده از ماسک باید برخی نکات مهم را رعایت کنند، اظهار داشت: اینکه برخی افراد از یک ماسک برای مدت طولانی استفاده می‌کنند و به طور مداوم هم آن را برروی صورت خود قرار می دهند، کار درستی نبوده تا جایی که همین مساله خود می‌تواند عامل بیماری نیز باشد.

به گفته ارداقیان، زدن ماسک برای همه افراد جامعه ضرورتی ندارد و تنها کسانی که دچار علائم بیماری‌های شبیه به سرما خوردگی هستند و یا در مکان‌های سرپوشیده و پرازدحام باید از ماسک استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: تنها در برخی مکان‌ها که فاصله بین افراد کمتر از یک متر است باید از ماسک استفاده کرد، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد مانند رانندگان تک سرنشین در حالی که شیشه‌های خودرو را بالا برده‌اند، از ماسک استفاده می‌کنند که هیچ دلیل عقلی و منطقی ندارد.

ارداقیان، بهترین روش برای پیشگیری از ویروس کرونا را شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون و مواد شوینده عنوان و یادآور شد: شستن صحیح دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه به نابودی این ویروس منجر می‌شود و لازم است انجام این کار مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از ژل و مایع ضدعفونی کننده نیز تنها در مواردی ضروری است که دسترسی به آب و صابون میسر نباشد و استفاده از این مواد در شرایط طبیعی توصیه نمی‌شود.

چندی پیش برخی از شهروندان استان قزوین در فضای مجازی از فقدان ماسک در داروخانه‌های سطح استان ابراز گله‌مندی کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.