زهرا شجاعی روز یکشنبه در همایش مهرواره که به مناسبت روز زن در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: زنان مدیر باید شناختی دقیق و جامع از دغدغه‌های این قشر داشته و اولویت بندی کنند.
وی با بیان اینکه تعیین اولویت‌ها در حوزه زنان بسیار مهم است، اظهار داشت: متاسفانه فعالیت و انعکاس برخی مطالبات از سوی ژورنالیست‌ها (روزنامه‌نگاران) در جامعه باعث می‌شود که جو و هیجانات خاصی در اجتماع جاری شود که زنان مدیر نباید اسیر چنین جوهایی شوند.
شجاعی تصریح کرد: امروز باید به این نتیجه برسیم که ورود زنان به ورزشگاه مهم تر است یا حمایت از زنان سرپرست خانوار ؟ آیا مشکلات طلاق و ازدواج سفید مهم است یا زنانه شدن فقر؟ بین این موارد باید اهم و مهم کرد و سپس پیگیر دغدغه‌ها شد.
وی تاکید کرد: واقعیت جامعه این است که در توزیع منابع و فرصت‌ها و اشتغال بین زنان و مردان جامعه فاصله شکاف وجود دارد و این مشکل بی‌عدالتی در حوزه زنان نه فقط در ایران، بلکه در همه کشورها کم و بیش وجود دارد.
شجاعی به تشکیلات و نهادهای زنان اشاره کرد و گفت : وجود سه نهاد ستاد امور بانوان در آموزش و پرورش، فراکسیون زنان مجلس و معاونت امور زنان در ریاست جمهوری به این دلیل به وجود آمده تا بتوان عقب ماندگی‌های را جبران کرد.
این فعال حوزه زنان تصریح کرد: حوزه زنان مانند تشکیلات نهضت سواد آموزی بوده و دائمی نیست، تا زمانی که عقب ماندگی در حوزه زنان وجود دارد این نهادها هم پایدار هستند و به محض پیاده شده عدالت از بین خواهند رفت.
شجاعی تشریح کرد: عقب ماندگی در حوزه زنان را چگونه باید جبران کرد، با توصیه و نصیحت که نمی‌شود کاری انجام داد، پس باید اقدامات زیربنایی در دستور کار قرار بگیرد و این نهادها فرصتی را فراهم می‌کنند تا از این سرمایه‌های انسانی بیشتر استفاده شود.
رییس مجمع زنان اصلاح طلب کشور با بیان اینکه استفاده از سرمایه‌های زنانه به خاطر منافع جناحی و گروهی نیست، بلکه منافع ملی را تضمین می‌کند، اظهار داشت: سرمایه انسانی بسیار مهم‌تر از سرمایه طبیعی هستند و امروز زنی که آگاه شده را نمی‌توان در خانه نگهداشت، بلکه باید او را وارد حوزه‌های اجتماعی نمود و از ظرفیت او بیشتر استفاده کرد.
شجاعی بیان داشت: متاسفانه امروز در جامعه ما نرخ زنان تحصیل کرده بیکار بیشتر از مردان است و این درحالی است که زنان بیشتر از مردان تحصیل می‌کنند، بکارگیری زنان به عنوان معاون و مشاور در دستگاه اداری برای ساکت کردن جامعه زنان نیست، بلکه ما اعتقاد داریم وجود این سرمایه‌های انسانی واقعا اثرگذار خواهد بود.
وی خطاب به جامعه زنان گفت: زنان باید در راستای توان افزایی و کسب مهارت‌های مختلف تلاش کرده و با وحدت و همبستگی اجازه ندهند که اندک اختلاف بین آنها مانع توسعه در حوزه زنان قرار گیرد.
شجاعی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات در پیش است و امیدواریم زنانی روی کار بیایند که واقعا اندیشه زنانه داشته باشند و به عدالت جنسیتی و توانمندی زنان توجه کنند.
این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: خطاب قرآن در خصوص عدالت به مردم است و فقط مرد یا زن را شامل نمی‌شود، بنابراین ما نیز باید عدالت را در همه ابعاد دنبال کنیم.
شجاعی یادآور شد:حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگو و اسوه کامل برای همه ما انسان‌ها محسوب می‌شود و حضور پررنگ او در تمام ظلم‌ها، فشارهای اقتصادی، جنگ و هجرت باعث شد تا روزی به نام این بانوی بزرگوار در تاریخ ثبت شود.
در پایان این مراسم از ۱۸ زن برگزیده در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ورزش و جامعه تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.