حجت‌الاسلام باب‌الله شهسواری، رییس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین روز یکشنبه در جمع مردم روستای جهان‌آباد از توابع بخش خرمدشت، تصریح کرد: ما که داعیه اسلام و تشییع داریم باید در عمل نیز پیشرو و پیشگام به احکام اسلام باشیم و یکی از این عرصه‌ها پرداخت زکات است که به لحاظ اهمیت همواره در قرآن کریم و نماز به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند زکات و خمس را باید رها کرد و به حق‌الناس توجه داشت، افزود: بله، حق‌الناس مهم است اما وقتی محل مصرف زکات و خمس برای محرومان است، یعنی عدم پرداخت خمس و زکات موجب می‌شود که حق‌الناس به گردن ما باشد.

به گفته وی، زکات دهنده شرط خاصی نداشته و تنها باید بالغ و بر مال خود نیز تصرف داشته باشد اگر چنین شد و نصاب محصول وی به زکات رسید، آنگاه زکات بر او واجب و باید زکات مالش را پرداخت کند.

حجت‌الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: زکات گندم، جو، خرما و کشمش زمانی واجب می‌شود که نصاب محصول به وزن ۸۴۷ کیلوگرم برسد که البته در مصرف زکات اولویت فقرا و مساکین هستند و این سخن بدان معنی است تا زمانی که نیازمند وجود دارد، نباید زکات را جای دیگری هزینه کنیم.

رییس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه امروز دشمن به صورت همه جانبه و با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال ایجاد چالش برای مردم و نظام بوده و حتی در این میان با اقدامات دون مایه نیز به دنبال ایجاد جو روانی و التهاب آفرین است، تاکید کرد: وقتی دشمن از ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند ما نیز نباید از ابزار و ظرفیت‌های مختلف غافل شویم و یکی از ظرفیت‌های مهم، پرداخت زکات در جهت مقابله با هجمه‌های دشمنان نظام است.

حجت‌الاسلام شهسواری ادامه داد: اساس اقدام کمیته امداد امام (ره) در بحث زکات، اجرای این دستور الهی است و این نهاد نیز اصراری به هزینه کرد آن برای فرد یا افراد خاصی ندارد و هر فرد نیازمند و محروم، واجد شرایط زکات خواهد بود.

وی یادآورشد: وقتی دختری برای نداشتن جهیزیه در خانه مانده، فردی به واسطه شرایط ناخواسته بدهکار و یا به واسطه بیماری صعب‌العلاج از تامین هزینه‌های درمانی خود درمانده می‌شود باید با تخصیص زکات بتوانیم چنین مشکلاتی را در جامعه مدیریت و مرتفع کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.