علی کدخدایی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد:برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - کرج نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر مسوولان استان قزوین هستیم که خوشبختانه تعاملات خوبی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری مسوولان قزوین توانستیم مشکل خط ریلی در بخش احمدآباد آبیک را مرتفع سازیم و با جایگزینی پل قدیمی به پل جدید معضل موجود در آن حوزه با کمک مردم و مدیران دستگاه‌های ذیربط مرتفع شد.

به گفته وی، مشکل موجود دیگر در حوزه شهرستان آبیک مربوط به تعریض یک دستگاه پل است که معارضان موجود آن، دستگاه‌های اجرایی هستند که با رفع آن، پروژه شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

کدخدایی با بیان اینکه مشاور و پیمانکاران طرح از آمادگی‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به کار برخوردارند، افزود: تمام تلاش ما این است تا حداکثر در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ خطه شدن مسیر ریلی قزوین - کرج علاوه بر کاهش ۲۰ درصدی بار ترافیک در جاده‌های این مسیر، شاهد کاهش تلفات انسانی نیز خواهیم بود، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، با بهره‌برداری از این طرح، روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر از طریق خط آهن از قزوین به تهران و بالعکس جا به جا خواهند شد.

قزوین جزو پنج استان کشور در حوزه توسعه ایستگاه راه آهن است 

مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور با بیان اینکه قزوین جزو پنج استان اولویت‌دار در حوزه توسعه ایستگاه راه‌آهن است، تاکید کرد: این شهر در برنامه توسعه شبکه ریلی با طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل) بوده و برنامه‌ریزی‌ها نیز مبتنی بر اجرایی شدن آن قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با خروج بیمارستان ۲۲ بهمن از مجموعه اراضی راه‌آهن و پایان عملیات طرح از سوی مشاور، شاهد سرعت بخشیدن به این کار نیز خواهیم بود.

اجرای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - کرج از سال ۹۱ آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.