به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این مطلب افزود: از ظرفیت توسعه تجارت با کشورهای همسود (CIS) استفاده کنیم و گیلان می تواند با تقویت مبادلات خود، به جایگاهی والا در تجارت برسد .
وی خاطرنشان کرد: اراده دولتمردان برای توسعه روابط با کشورهای این حوزه است و اجرایی شدن آن، تحول قابل توجهی ایجاد می کند.

** قطعه های ریلی رشت - قزوین و رشت - انزلی در دست شرکت ساخت و توسعه
استاندار گیلان با اشاره به اصلاح مصوبه درباره تغییر دستگاه اجرایی راه آهن گیلان گفت: بدلیل جلوگیری از تاخیر در انجام عملیات نهایی راه آهن، 2 قطعه رشت - قزوین و رشت - انزلی در دست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل می ماند ولی قطعه رشت - آستارا توسط شرکت راه آهن انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه راه آهن نقش ملی برای تقویت صادرات دارد، اظهار داشت: برای قطعه رشت - آستارا از بحث فاینانس استفاده می شود چراکه اتصال این قطعه به راه آهن سراسری، در صادرات نقش ملی دارد.
سالاری با بیان اینکه اقدامات خوبی در خط ریلی آستارا - آستارا انجام شده، گفت: صادرات به کشورهای همسایه و حوزه همسود (CIS) از این قطعه انجام می شود و اهتمام داریم تا بارانداز و پایانه آستارا را به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان الحاق کنیم .
سالاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به مشکلات بیمارستان های بخش خصوصی واقف هستیم، گفت: امکان دارد نارسایی هایی در تاخیر پرداخت، وجود داشته باشد اما دیر یا زود بدهکاری ها پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: توقف در درمان به نفع بیمارستان ها و مردم نیست .
وی در ادامه سخنانش، با اشاره به ضرورت ساماندهی آب بندان ها تصریح کرد: اگر 450 میلیون مترمکعب مصالح از آب بندان ها استخراج کنیم، انجام اصولی و صحیح این کار می تواند علاوه بر اقداماتی همچون پرورش ماهی و گردشگری، معادل چند سد ظرفیت ذخیره آب ایجاد کرد.
استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل کارخانه های چوکا، شفارود و اسالم گفت: بخشی از اختیارات برای رفع مشکل کارخانه چوکا از کارگروه رفع موانع تولید خارج است و به کارگروه ملی ارجاع شده است.
سالاری اضافه کرد: بایستی به این شرکت ها از لحاظ فنی نگاه کنیم و از شستا انتظار داریم که برای رفع مشکلات، اهتمام ویژه ای داشته باشد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.