سید مصطفی داودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 262 تن بار میلگرد فولاد سرمد ابرکوه در بندر خشک پیشگامان و با همکاری راه آهن یزد و شرکت ترکیب حمل و نقل به مقصد تبریز به منظور ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی حمل شد.
وی با بیان اینکه این محموله از کارخانه سرمد ابرکوه به فاصله 170 کیلومتری بندر خشک بصورت ترکیبی تامین شد، افزود: این در حالی است که بندرخشک پیشگامان یزد در فصله 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده و با یک خط فرعی بطول سه کیلومتر به ایستگاه مبادله در محور یزدـ اقلید متصل می شود.
مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و توافقات صورت گرفته در آینده ای نزدیک، بارگیری در بندر خشک پیشگامان با پشتیبانی و همکاری این اداره کل ، بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
چند روز قبل نیز در چارچوب کاهش مصرف سوخت و در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری جاده‌ها، برای نخستین بار هزار تن میلگرد تولید فولاد استان از ایستگاه راه‌آهن مبارکه بافق برای صادرات به ترکیه به مقصد تبریز بارگیری شده بود.
راه‌آهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حمل‌ و نقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
11 میلیون و 154 هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و سایر محموله‌ها در 6ماه اول سال 1397 در راه‌آهن استان بارگیری و تخلیه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش دارد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.