محمد درافشانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و جامعه هدف ما در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر نسل جوان است و تلاش می‌کنیم در اجرای برنامه‌ها، انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن را به جوانان بشناسانیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌های شاخص و متعددی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و فضاسازی شهر در نظر گرفته شده که نصب بنر با موضوعات چهل‌ سالگی انقلاب،آذین‌بندی سطح شهر و نورافشانی از اقدامات تبلیغات محیطی سطح شهر است.

درافشانی به تشریح برنامه‌های فرهنگی این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است که ۱۴ بهمن ماه در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار و در آن از ۸۵۰ حافظ قرآن کریم در قالب یک هزار ۷۵۵ جزء تجلیل خواهد شد.

وی، یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی دهه فجر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را برگزاری دومین همایش تجلیل از نام‌آوران فرهنگ و هنر در  ۲۰ بهمن‌ماه اعلام و تصریح کرد: این برنامه در راستای احیای فرهنگ و تجلیل و قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری همزمان با روز فرهنگ و هنر انقلابی برگزار می‌شود.

این مسوول از برگزاری ۲ جنگ شاد به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: نخستین جنگ، ویژه عموم شهروندان در ۱۷ بهمن‌ ماه و جشنی دیگر نیز ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری برای کارکنان شهرداری قزوین در سالن ورزشی کوثر برگزار خواهد شد.

درافشانی اضافه کرد: برگزاری تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود و بازدید از موزه مردم‌شناسی فجر و دهکده طبیعت همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های این تورهای گردشگری است.

اجرای ویژه‌ برنامه گذر انقلاب در پیاده راه میدان آزادی

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: فضاسازی رویدادهای انقلاب ۵۷ قزوین همراه با اجراهای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به منظور تجدید خاطرات انقلاب ۵۷ و آشنایی نسل جوان با وقایع انقلاب اسلامی ایران از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

به گفته درافشانی، گذر انقلاب از ۱۲ الی ۲۲ بهمن سال جاری صبح و بعدازظهر در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی قزوین میزبان شهروندان قزوینی خواهد بود.

وی اضافه کرد: آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای قزوین با عنوان گل‌ واژه‌های صبر با هدف نکوداشت فرهنگ صبر، ایثار و شهادت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (ع) ۱۹ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی آثار مربیان، بانوان هنرمند و هنرجویان مراکز آموزشی و مادران کودکان کار با عنوان ما می‌توانیم ۲۵ بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، سه جشن بزرگ انقلاب ویژه کودکان و پنج کارگاه قصه‌گویی به همراه نمایش عروسکی با هدف آشنایی کودکان با حماسه انقلاب ۵۷ در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در طول ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

درافشانی، برپایی ایستگاه انقلاب با محتوای فرهنگی همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، افتتاح ۲ مرکز فرهنگی و آموزشی در ایام‌الله دهه مبارک فجر، آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام  ویژه کودکان در ایام‌الله دهه فجر، اکران فیلم و برگزاری پنج مسابقه متنوع فرهنگی ویژه این دهه مبارک در مراکز آموزشی سازمان را  از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر برشمرد.

وی افزود: برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی رایگان توانمندسازی بانوان، شب شعر انقلاب با عنوان شیدایی واژه‌ها در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیدار با سه خانواده شهید با عنوان لاله‌های سرافراز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: فوتبال گل کوچک، ویژه کارکنان، مسابقه داژبال و طناب‌کشی بانوان (کارکنان )، همایش ورزش عصرگاهی ( بانوان )، همایش ورزش صبحگاهی و مسابقه تنیس روی میز کارکنان ( آقایان و بانوان ) از جمله برنامه‌های ورزشی است که ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.