حجت الاسلام روح الله نوری روز شنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر خراسان جنوبی ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: یادواره شهدای محله پاسداران از جمله پایگاه مقاومت شهید بهشتی و ۱۱۰ شهید محدوده مسجد امام حسین(ع) ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنران محوری این مراسم حجت‌الاسلام احمد پناهیان و یکی از فرماندهان سپاه قدس خواهند بود.

دبیر کارگروه مردمی دهه فجر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین یادواره شهدای مسجدالحسین جوادیه بیرجند با سخنرانی حجت‌الاسلام جوشقانیان و مداح کشوری از دیگر برنامه‌های محوری دهه فجر در استان است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مساجد استان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه فجر اعلام آمادگی کرده‌اند اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد در روستاها و شهرهای استان فعال است که در ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: برگزاری مراسم چهلم سردار سلیمانی در مساجد، گفتمان‌های بصیرتی، برپایی ایستگاه فرهنگی و سلامت، تشکیل گروه‌های جهادی و خدمات ویزیت رایگان، استقرار میز خدمت مسوولان، خاطره‌گویی آزادگان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مساجد و فراخوان نمازگزاران در مراسم ۱۲ بهمن و راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌هایی است که در مساجد اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دلنوشته به سردار دل‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی و روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر، گلبانگ سرود انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، عکس و اکران کلیپ، تزیین و فضاسازی مساجد و نمایشگاه‌های گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

مدیرکل رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد: از فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت دعوت خواهد شد تا در آیین دهه فجر به ویژه اربعین سردار سلیمانی حضور یابند.

وی یادآور شد: مدل به میدان کشاندن مردم که هم نقش معیار و هم شاخص تعیین کننده رشد یا پیشرفت هستند بسیار حائز اهمیت است اما شاید این مدل به اندازه کافی برای مناسبت‌ها طراحی نشده است.

حجت‌الاسلام نوری به حضور مردم در حماسه‌های سیاسی از جمله انتخابات اشاره کرد و گفت: در صحنه‌های سیاسی مردم حضور فعال دارند اما در مراسم‌های میدانی هرچند مردم حضور دارند اما به انسجام یا تعریف مشخص این مهم نرسیده است.

وی افزود: امسال با تغییر رویکرد در این زمینه به مدل خوبی رسیده‌ایم که اگر محقق شود بهترین مدل حضور مردمی خواهد بود.

دبیر کارگروه مردمی دهه فجر خراسان جنوبی تصریح کرد: بهترین مدل حضور مردمی جایگاهی بهتر از مساجد ندارد چون نهادی ۱۰۰ درصد مردمی و با همه سلیقه‌ها، سنین، صنوف و اقشار مختلف و موثر است.

وی تاکید کرد: تحولات عمیقی در منطقه در حال ایجاد است از جمله حضور میلیونی مردم بغداد و یکصدایی آنان در خروج آمریکا از این کشور که در انقلاب اسلامی فتحی رقم زد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه انقلاب دارد به پیروزی‌های میدانی و جهانی وارد می‌شود عنوان کرد: تلاش داریم هدف‌گذاری کارگروه‌های مردمی در ایام دهه فجر تداوم یابد.

مردم از گذشته تاکنون در مقابل تمامی هجه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن ایستادگی کرده‌ و پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند لذا برای فتح‌های آینده نیز به حضور حداکثری مردم نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.