صدیقه ربیعی روز شنبه در نشست هم اندیشی زنان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر نگرشی در حوزه زنان در عرصه‌های مختلف شکل گرفته و حضور بانوان در بخش‌های مختلف پررنگ‌تر شده است.

این مسوول با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ایجاد فرصت‌های برابر بین زنان و مردان است، افزود: در سند چشم انداز ۲۰‌ ساله کشور نگاه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف شده است و باید طبق اصول ۱۰،  ۲۰ و ۲۱ آن، سیاست‌های لازم را برای فراهم سازی بسترهای حضور عادلانه زنان و مردان در جامعه تعریف کرد.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه زنان در دولت تدبیر و امید توانسته‌اند تا حد زیادی به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند و در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور گسترده و فعالی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: براساس شاخص‌های عدالت جنسیتی و اصل ۱۰۱ برنامه ششم توسعه باید از ظرفیت زنان که نیمی از نیروی انسانی را تشکیل می‌دهند، بیشتر استفاده کرد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منشا بسیاری از برکات و دستاوردها در حوزه زنان و خانواده بود، گفت: بانوان نیز بیش از پیش این ارزش را درک کرده اند و به برکت انقلاب اسلامی عهده دار مسوولیت‌های بزرگی هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با وجود آنکه زنان نیمی از جمعیت استان را تشکیل داده و برنامه ریزی‌های زیادی برای حمایت‌ آنها شکل گرفته است اما هنوز این قشر نتوانستند به جایگاه و نقش مناسب خود در اداره امور و در تصمیم گیری‌ها دست یابند.

وی گفت: هدف از برگزاری این نشست، هم اندیشی در خصوص موضوع‌ها و مسایل مربوط به حوزه بانوان و بهره برداری هرچه بیشتر از توانمندی و استعداد این قشر است که نقش موثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.