سعید اسدی روز یکشنبه با حضور در بین مددجویان اندرزگاه های مختلف زندان بندرعباس تاکیدکرد: هرجا که قانون اجازه می دهد مددجویی از تسهیلات قضایی استفاده کند و مدت کمتری را در زندان باشد، سریع شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.
وی بیان داشت: حبس های طولانی مدت اثر نامطلوبی بر مددجویان و خانواده های آنان دارد که محاکم قضایی  باید روند رسیدگی به پرونده مددجویان را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.
این مسوول قضایی با اشاره به آسیب های ناشی از مجازات حبس اظهارداشت: زندان باید مکانی برای نگهداری مجرمان خطرناک و برهم زنندگان امنیت جامعه باشد.
اسدی ادامه داد: مجازات های جایگزین حبس باید اولویت محاکم قضایی در صدور احکام قرار گیرد.
وی گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها زمانی محسوس خواهد بود که تمامی تسهیلات و تاسیسات پیش بینی شده در قانون به خوبی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیرکل نظارت بر امور ضابطین، زندان‌ها و اجرای احکام دادستانی کل کشور ، تفکیک و طبقه بندی زندانیان را بر اساس شاخص های موجود در آیین نامه نیر ضروری برشمرد و بیان داشت: رعایت طبقه بندی زندانیان می تواند آسیب های موجود در زندان ها را کاهش دهد.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی که در دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه وجود دارد، افزود: استفاده از این ظرفیت ها مستلزم تعامل جدی مجموعه زندان با مسوولان قضایی است.
سرپرست زندان های هرمزگان نیز بر عزم جدی مجموعه زندان های استان بر پیگیری مسائل و مشکلات قضایی مددجویان تاکیدکرد .
رضا مقبلی با اشاره به انتصاب دادستان جدید بندرعباس اظهار امیدواری کرد: بیش از پیش زمینه تعامل زندان ها و دادسراها در مسیر خدمت به جامعه هدف فراهم شود.
وی گشودن گره مشکلات زندانیان را تنها با همدلی و هماهنگی تمامی بخش های سیستم قضایی ممکن دانست و بر آمادگی کامل مجموعه زندان های هرمزگان پ در تقویت این همدلی و هماهنگی تاکید کرد .
مدیرکل نظارت بر امور ضابطین، زندان‌ها و اجرای احکام دادستانی کل کشور به همراه سرپرست زندان های هرمزگان با حضور در اندرزگاه های مختلف زندان بندرعباس با مددجویان دیدار و مسائل قضایی آنها را بررسی کرد و در نشستب با مدیر زندان بندرعباس بر تعامل مستمر و موثر دادستانی و زندان به منظور هماهنگی در اجرای امور قضایی زندانیان تاکید کرد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.