حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی دوشنبه شب در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان به نقش مهم زنان در جامعه اسلامی اشاره کرده و اظهار داشت: در دین مبین اسلام هیچ برتری میان زن و مرد جز در تقوا وجود ندارد.

وی گفت: بحث بسیار مهم عدالت جنسیتی را باید از برخی انحرافات مصون نگاه داشت و راهکار رفع مشکلات جامعه زنان نباید به سمت فعالیت‌های هیجانی برود بلکه بر منطق، پژوهش و هدفمند استوار باشد و در اجلاس‌های مهمی نظیر ائمه جمعه اهم این مسائل و دغدغه‌ها در کارگروه‌های مختلف مطرح و مورد بحث قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار به شرح وضعیت شاخص‌های توسعه زنان پرداخت و بیان کرد: تریبون‌های مقدس و ارزشمند و اثرگذاری مانند نماز جمعه می‌تواند نقش مهمی را در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق زنان و جایگاه ویژه آنان در دین مبین اسلام ایفا کند.

فرببا برنایی بجد بازماندگی از تحصیل، ازدواج در سنین پایین و ازدواج‌های ثبت نشده را از مهمترین مشکلات زنان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: عدالت جنسیتی و برابری باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و ورزشی رعایت شود و زنان فرصت ترقی را در جامعه برابر با مردان تجربه کنند.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.