مریم بیدخام روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان قزوین با بیان اینکه به‌منظور تسهیل در روند تاسیس سمن‌ها شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌ها هر دو هفته برگزار می‌شود،افزود: هرگونه اعلام نظر و تصمیم‌گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های استانی از وظایف اصلی این شوراست.

وی اظهار داشت: سمن‌ها نهادی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که با رویکرد اجتماعی و به‌صورت داوطلبانه شکل می‌گیرند و شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌ها به عنوان مرجع اصلی سیاست‌گذاری و توسعه در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد است که نشست های آن در استان به‌طور مستمر دنبال می‌شود.

بیدخام با اشاره به سیاست وزارت کشور در تسهیل فرآیند ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد، به برگزاری دوره خلاقیت برای تشکل‌های دارای مجوز اشاره کرد و افزود: از همه دستگاه‌های تخصصی درخواست می‌شود تا نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد را به‌صورت مستمر و جدی دنبال کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی موظفند از توان علمی و تخصصی اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد به شکل مطلوب استفاده کنند.

در ادامه و پس از بحث و تبادل‌نظر با تاسیس ۶ سازمان مردم‌نهاد با عناوین موسسه خیریه بیمارستان روان‌پزشکی ۲۲ بهمن (با موضوع حمایت از بیماران )، موسسه نواندیشان موفق (با موضوع آسیب‌های اجتماعی )، موسسه معمار قزوین (با موضوع شهرسازی و میراث فرهنگی )، موسسه تدبیرگران امید (با موضوع حمایت از سالمندان )، موسسه پیشکسوتان ورزش یار کاسپین (با موضوع ورزش و پیشکسوتان ورزشی )، انجمن معماران و شهرسازان تاکشار (با موضوع شهرسازی ) پس از تایید مراجع ذیصلاح موافقت به عمل آمد.

در حال حاضر ۲۶۰ سازمان مردم‌نهاد در بخش‌های مختلف در سطح استان فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.